Hlavní obsah
Automobily a doprava

Hazardér v kamiónu na Jižní spojce v Praze. Rychlost 95km/h, zakázaný pruh a zakrytá RZ

Foto: Pisalek 00 (Vlastní dílo)

Přestupek kamiónu

Pražská Jižní spojka je kritickým dopravním uzlem. Stačí malá nehoda a můžete na ní strávit i několik hodin. Často za to mohou bezohlední řidiči kamionů, kteří ignorují dopravní značení i nejvyšší povolenou rychlost.

Článek

Není to ale pouze fenomén pražské Jižní spojky. Nezodpovědné a agresivní chování některých řidičů kamiónů lze vidět napříč celou republikou. Malá města, velká města, dálnice i vesnice. Tam všude se s kamióny potkáváme. Jejich řidiči mají tvrdý chleba, ale jenom díky jim si můžeme každé ráno koupit například čerstvé pečivo, zeleninu, ovoce nebo mléko. To ale neznamená, že by neměli dodržovat dopravní předpisy. Tím spíše, když místo rohlíků do supermarketu vezou auta do autosalónů.

Auta se nezkazí

Drtivá většina řidičů kamiónů s českou RZ se na silnicích chová ohleduplně a slušně. Jsou ale i výjimky, které si s dopravními předpisy hlavu zrovna nelámou. Mnohdy to pak končí i několikahodinovým zdržením třeba právě na zmíněné pražské Jižní spojce. Právě tam totiž „kamioňáci“ porušují předpisy snad nejvíce. Přitom není kam spěchat, alespoň určitě ne s kamiónem, který převáží nová auta do autosalónů. Jeden takový mě před časem předjížděl v tachometrových 90km/h v pruhu, kde neměl co dělat, a navíc se zakrytou RZ.

Jde o častý přestupek

Asi největším přestupkem, který lze na silnicích u kamiónů každodenně vidět, je právě nedodržování dopravní značky „Zákaz vjezdu nákladních automobilů“ (č. B 4), resp. dopravní značky „Omezení v jízdním pruhu“ (č. IP 21), která vyznačuje počet a uspořádání jízdních pruhů a vyjadřuje pro příslušný jízdní pruh omezení, případně nebezpečí, vyplývající z užitého symbolu příslušné svislé dopravní značky. Časté je potom také překračování nejvyšší povolené rychlosti, což v kombinaci s nepozorností řidiče a jízdě v nesprávném pruhu, bývá velmi častou příčinou nehod.

Plošný zákaz neprošel

V roce 2019 uvažovala česká vláda nad plošným zákazem jízdy v levém pruhu řidičům nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidičům jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů. Omezení se mělo týkat pouze jízdy na dálnici a pouze v pracovních dnech od 6.00  do 22.00 hodin. Návrh zákona ale neprošel, takže se na silnicích stále můžeme potkávat s kamióny, které se předjíždějí několik kilometrů, a bohužel i s kamióny, které jedou v pruhu, ve kterém by vůbec být neměly.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz