Hlavní obsah

Holky, neblázněte! Řekl jsem kolegyni, že jí to sluší. Nařkla mě ze sexuálního obtěžování

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Žena

Za sexuální obtěžování může být považováno prý i to, když řeknete ženě, že jí to sluší, ale ona to slyšet nechce. Je to divná doba, ale když si to ženy nepřejí, musíme to respektovat. Já se za podobnou větu musel potupně omlouvat.

Článek

Svět se podle mě zbláznil. Alespoň co se týká komunikace se ženami. Byl jsem slušně vychován a myslím, že se i slušně chovám. Líbila se mi doba první republiky. Filmy s Vlastou Burianem nebo Oldřichem Novým. Jak se dvoří dámám a skládají jim komplimenty. Považuji za zdvořilé otevřít ženě dveře, pustit ji ve frontě před sebe, když má v náručí brečící dítě, nebo říci kolegyni v práci, že jí to dnes sluší. Jen to, nic víc. Žádné filmové hlášky typu „stejně mám nejradši tu vaši pánev, Růženko…“. Prostě jenom obyčejné „dnes vám to sluší, Karolíno…“. Jenže i tohle už je asi v dnešní době moc. Sám jsem se o tom přesvědčil.

Sluší jí to? Raději mlčte

Přišla k nám do kanceláře nová recepční. Nemáme žádný firemní „dress code“, jsme počítačová firma, takže jednou byla v džínách a tričku, jindy v sukni, prostě obyčejné a asi i pohodlné oblečení. Jenže jednoho dne to bylo jinak. Přišel jsem do práce a uviděl ji v šatech a opravdu hezky načesanými vlasy. Rezervoval jsem si u ní zasedačku a jen tak mezi řečí jí řekl, že jí to dnes mimořádně sluší. Nevím, jestli ji nazlobilo to slovo „mimořádně“, nebo jestli jsem byl ten den už několikátý chlap ve věku jejího táty, co jí to řekl, každopádně si na mě stěžovala. Že prý si nepřeje, aby ji tohle někdo říkal a že to je sexuální obtěžování.

Budeme navzájem raději dělat, že se nevidíme

Musel jsem majiteli firmy vysvětlovat, jak to bylo a nevypadalo to zrovna růžově. Samozřejmě se to po firmě rozkřiklo a během okamžiku jsem čelil narážkám kolegů a opovržlivým pohledům kolegyň. Nic, co chcete zažít a už vůbec ne vysvětlovat. Co se to stalo? Holky se hezky obléknou, ale nechtějí, aby je někdo pochválil? Bez narážek, bez postranních úmyslů. Přeci věta: „Dneska vám to mimořádně sluší“, nemůže být v normálním neparanoidním světě považována za sexuální obtěžování. Navíc stačí, aby dotyčná řekla, že si nepřeje, abych ji to v budoucnu říkal, a je to vyřešené.

Pointa k neuvěření. Prý to nikdo neuvidí…

Pointě celé situace stěží uvěříte, ale věřte, že je pravdivá. Dotyčná slečna natočila asi před půl rokem velmi odvážné video. Opravdu velmi odvážné. No a jak už to v digitální době bývá, dříve nebo později se to někde objeví. No a objevilo. Přesně v ten den, kdy jsem jí pochválil šaty. Půlka lidí v kanceláři prý to video v době, kdy jsem si zamlouval zasedačku a chválil jí šaty, už viděla. Prý si myslela, že svojí pochvalou na toto video narážím a přešla do protiútoku. Jak to skončilo? Ještě ten den z firmy odešla. Prý jí slíbili, že video nebude v Česku dostupné. No, sice byla jenom na recepci, ale v IT firmě. To by jeden předpokládal, že takhle naivní být nemůže. Nebo… ?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz