Hlavní obsah
Lidé a společnost

Josef Maršálek: Můj plán byl odejít z vesnice do světa a dělat cukrařinu. Doma radost neměli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martin Filipi (Se souhlasem)

Josef Maršálek

Jeho dezerty ochutnala britská královská rodina, Barack Obama, Johny Depp nebo třeba Lady Gaga. Cesta ke slávě však nebyla vůbec snadná. Začínal jako učitel hudby, ale plány měl úplné jiné. Chtěl odejít do světa a dělat cukrařinu.

Článek

Kdo by neznal Josefa Maršálka. Skvělého cukráře, který se v Česku proslavil nejen v soutěži Peče celá země, ale také v televizní taneční show Stardance, kde se svojí taneční partnerkou vypadli až v osmém dílu. Josef Maršálek je pro mnohé ztělesněním filozofie Carpe Diem a z jeho rozhovoru v podcastu 30 Minut Lajfu to bylo znát. Život si prostě umí užít, a je to na něm vidět.

Asi málokdo ví, že Josef začínal jako učitel, a že svoji kariéru ve Velké Británii začal vlastně díky velké náhodě a kamarádce, která ho přemluvila, aby tam s ní odjel na brigádu ve sběru jahod. Sama nakonec neodjela, ale pro Josefa to byl asi zlomový životní okamžik. A co v rozhovoru zaznělo? Určitě stojí za to, poslechnout si ho celý. Tady jenom malá ochutnávka:

Užil jste si dnešní den?

Já vím, že jsem privilegován v tom, že žiji krásný život. Jsem obklopen skvělými lidmi a mluvím o tom proto, protože chci, aby si lidé uvědomili, že mají život ve svých rukách, a že život nabízí dost příležitostí s ním něco udělat. Takže ano, užil

Vy jste po gymnáziu začínal jako učitel hudby. Proč?

Dobře jsem se učil, takže po základní škole jsem šel na gymnázium. Chtěli to rodiče a já nebyl v té době zrovna moc velký revolucionář, takže jsem je poslechl.

A co na to rodiče, když jste odešel dělat cukrařinu?

No, moc šťastní nebyli. Rok jsem vyučoval kvůli rodičům, ale brzo jsem zjistil, že to není cesta pro mě. Mě to učitelství totiž přišlo jako strašně rutinní práce. Dneska už to tak nevnímám, ale tenkrát to tak bylo a rozhodl jsem se z učitelství odejít. Pro mě to tenkrát cesta nebyla. Ale už tenkrát jsem věděl, že ani ta cukrařina není práce navždy.

Mezi vaše největší cukrářské „kousky“ patří výroba 150 kg dortu ve tvaru sfingy s hlavou ze zlata. Jak se vyrábí takový dort?

My jsme to měli hodně zjednodušené, protože sfingy se nachází v obchodním domě Harrods, kde jsem pracoval. A od architekta těchto sfing jsme získali formu, se kterou jsme následně pracovali. Bylo to ku příležitosti narozenin majitele obchodního domu Harrods Mohameda Al-Fayeda.

A další otázky? Tajemství. Poslechněte si je v rozhovoru

Zdroj: Life24.cz; Pocast 30 Minut Lajfu

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz