Článek
Tím autem je Citroen 2CV z roku 1979. Šílený nápad. Skoro padesát let staré auto s výkonem sotva 40 koní. Ale Bára Holická měla hned jasno. V podcastu 30 Minut Lajfu vysvětlila, proč zvolila právě tohle auto, kolik ji to stálo peněz, čeho se nejvíc bála a také to, jak na nejtěžší rallye světa trénovala. Auto, kterému se lidově říká „Kachna“, přejmenovaly holky na „Duckar“.
Bára a Lucka pobláznily Dakar
A o jakých holkách to vlastně mluvíme? Za volantem seděla Bára Holická, navigátorku jí dělala Lucie Engová, sestra Tomáše Engeho. A dařilo se jim skvěle. Problémů sice bylo dost, ale cílovou pásku nakonec proťaly. A to jako vůbec první posádka s vozem Citroen 2CV. Už od chvíle, kdy se se slušivě „oblečenou“ Kachnou v Saúdské Arábii objevily, budily ohromný zájem všech médií. Výtvarně se totiž na vnějším designu auta podílel Josef Rataj a povedlo se mu to náramně.
Hvězdy pouště
Speciály značek Porsche, Audi, Nissan nebo třeba Toyota šly v tu chvíli stranou. Všechny až magicky přitahovala pestrobarevná „kachna“ a dvě holky, které si to užily a netrápily se tím, zda budou první nebo poslední. Měly totiž „pouze“ dva cíle. Užít si to a být první posádkou, která dovede Citroen 2CV do cíle Dakarské rallye.
Inspirativní příběh
Bára Holická je podle mě odvážná motoristka s láskou k neobvyklým výzvám. Stala se hrdinkou, když se rozhodla účastnit slavné rallye Paris-Dakar s legendárním vozem Citroën 2CV. Tato klasická francouzská automobilová ikona, známá spíše pro svůj půvab než výkonnost, se proměnila v nepřehlédnutelného účastníka na pouštních cestách. S odvahou a vytrvalostí, které jsou charakteristické pro rallye Dakar, se Bára postavila výzvě těchto extrémních podmínek. Její příběh je inspirací pro všechny, kdo sní o dobrodružství za volantem, a dokazuje, že i zdánlivě nepraktické vozy s malým výkonem mohou překonat obrovské překážky. Bára Holická a její Citroën 2CV zanechaly nezapomenutelnou stopu v historii Dakaru.