Hlavní obsah
Rodina a děti

Odmítám s dcerou chodit na dětské hřiště. To, co tam maminky rozebírají, nedávám

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pisalek 00

Dětské hřiště

Mám volnější pracovní dobu než manželka, a tak někdy přes den beru dceru dříve ze školky, nebo je se mnou doma. Ráda chodí na dětské hřiště, ale pro mě jsou to muka.

Článek

Jednou, nebo dvakrát týdně vyzvedávám dceru ze školky už po obědě. Mám volnější pracovní dobu a častý „homeoffice“, takže to můžeme s manželkou takto skloubit. Někdy se nám dokonce poštěstí, že dcera do školky nemusí vůbec, takže si potom spolu užíváme celý den. Jenže zatímco při celodenním volnu vyrazíme třeba na koupaliště, nebo na nějaký delší výlet, odpolední volno využíváme spíše k návštěvě dětského hřiště nebo, především při špatném počasí, dětské herny.

Maminky v přesile

Dcera si dětské hřiště užívá. Pískoviště, klouzačky, houpačky a trampolína, to je přesně to, co si užívá plnými doušky. Bohužel, to samé se nedá říci o mně. Já na hřišti vyloženě trpím. Proč? Maminky, kterých je přes den na hřišti drtivá většina, totiž mezi sebou rozebírají témata, která považuji za soukromá, mnohdy až intimní. Kdyby si mezi sebou šeptaly, tak asi v pořádku, ale většinu hovorů nelze neslyšet.

Kojení v přímém přenosu

Takže jsem se například dozvěděl, že „… manžel je v posteli úplně marnej. Asi někoho má, a jestli ne, tak si někoho najdu já. Tohle mě nebaví… “ Jiná maminka zase na lavičce u písku ukazuje druhé mamince, jakou že to má skvělou kojící podprsenku. Možná jsem ze staré školy, ale vážně patří názorná ukázka toho, jak rychle a nenápadně se dostane prso z podprsenky ven, na dětské hřiště? A co má dělat muž, který sedí na lavičce naproti? Vstát a odejít, jako jsem to udělal já? Zůstat a dělat, že se kouká jinam? Přidat se do debaty? Nejsem žádný puritán, ale proč mě na veřejném prostranství vystavují některé maminky situaci, která pro mě není komfortní?

Každá má kamarádku, co si zkazila život

Mezi další oblíbená témata patří tchýně, babičky ze strany partnera nebo manžela, neschopné učitelky ve školce a kamarádky, „…které si zkazily život, protože žijí s tím blbcem…“ Pro osamělé tatínky to na dětském hřišti není žádný med. To mi tedy věřte. Je potřeba se obrnit velkou trpělivostí a snažit se být usměvavý a přátelský. Jinak si budou maminky příště povídat o vás.

Hlavně se neseznamovat

Na druhou stranu, tatínek by si neměl chodit na dětské hřiště povídat s ostatními rodiči. Měl by především dohlížet na své dítě a aktivně se zapojovat do jeho her. Někdy to je ale složité. Třeba ve chvíli, kdy se váš potomek snaží „skamarádit“ s potomkem upovídané maminky. Ano, někteří tatínkové to mohou pojmout jako příležitost k seznámení, ale nevěřím, že by to mohl být dobrý nápad.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz