Hlavní obsah
Aktuální dění

Policie lákala novináře: „Přijeďte se podívat, dnes pracujeme!“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Policie

Vytáhnou radary, na internet napíší, kdy a kde budou měřit, a pozvou si k tomu novináře. Tak přesně takhle funguje na silnicích česká policie. K čemu to je dobré?

Článek

V pátek se rozjela celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Pro českou policii to je ideální chvíle, jak dát o sobě vědět. Na českých silnicích je totiž, alespoň podle mě, jinak téměř neviditelná. A aby si policie zajistila alespoň nějakou medializaci, aktivně oslovila novináře a nabídla jim účast na jednom z kontrolních stanovišť. Konkrétně na Hornoměcholupské ulici v Praze 10.

Měří se všem, nejen policistům

Jakkoliv by se z textu na webových stránkách Policie ČR mohlo zdát, že akce bude zaměřena na dodržování rychlosti Policie ČR (Akce s názvem Speed Marathon je zaměřená na dodržování stanovených rychlostních limitů Policie České republiky), není tomu tak. Akce byl zaměřena na kontrolu dodržování rychlostních limitů na různých místech České republiky ze strany všech řidičů.

Jindy se schovávají, teď říkají, kde budou měřit

Na tom by asi nebylo nic špatného. Naopak. Češi jezdí jako blázni a s rychlostí si hlavu moc nelámou. Je mi proto záhadou, proč na těch nejrizikovějších úsecích (tipy na ně dávali i samotní občané) měří policie rychlost v předem avizovaných termínech. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jestli se někdo nechal v rámci této akce nachytat, že nedodržel rychlostní limit, zaslouží si, kromě pokuty, ještě titul „Lama roku 2024“.

PR jak z učebnice

Pozvání k účasti na měření rychlosti však využilo asi hodně novinářů. Mediální prostor byl totiž v pátek zahlcen statistikami o počtu přestupků, nehod, atd… Například Česká televize odvysílala reportáž, Český rozhlas jakbysmet. Protože akce byla celoevropská, snažil jsem se dohledat, jak byla mediálně pokryta například v Německu nebo Rakousku. Možná jsem nebyl dostatečně trpělivý a nevěnoval jsem hledání dostatek času, ale zmínku o akci jsem našel pouze na webových stránkách německého autoklubu ADAC.

Méně mluvit, více makat

Proč? Možná to bude tím, že německá ani rakouská policie nemá zapotřebí zvát média, aby se podívala, že dělají svoji práci. V Česku je to asi jinak. Ročně po České republice najezdím 25 – 30 tisíc kilometrů. Policii vidím tak 4× do roka. A protože asi nejsem jediný, vypadá to na českých silnicích tak, jak to vypadá. Takže jedna nevyžádaná rada směrem k policii – vykašlete se na PR a makejte. Jedna médii nafouknutá akce počet mrtvých na českých silnicích asi nesníží.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz