Článek
Mám rád Mariánské lázně. Jednou za rok tam jezdím relaxovat. Tentokrát byl však „můj“ oblíbený hotel obsazený a v tom náhradním dokonce vařil opilý kuchař. Slepě důvěřovat popisu hotelů, pokojů a služeb na rezervačním portálu se nemusí vždy vyplatit. Ani uživatelské recenze hotelů nemusejí vždy odrážet jejich reálný stav. Důležité je, kdo recenzi píše, jaká má očekávání, na co je zvyklý, co mu vyhovuje a co nikoliv. Někdo může za skvělou snídani považovat rohlík se šunkou a čaj, někdo preferuje čerstvé ovoce a domácí pečivo, jiný zase ocení třeba na farmě vyrobené jogurty a sýry. O tom, že popisy hotelu a služeb na rezervačním portálu nemusí vždy odrážet skutečný stav, jsem se osobně přesvědčil v jednom 4* hotelu v Mariánských Lázních, kde jsem si objednal pokoj Superior. Zklamání však bylo ohromné.
Manželka by to prý snědla
Posuďte sami. Wifi na pokoji nefungovala, postele byly neskutečně úzké a na snídani byly totálně zuhelnatělé lívance. Titulní foto lívanců je autentické. Po stížnosti vrchnímu přišel ke stolu kuchař, z něhož to táhlo jako z hospody, a že se prý omlouvá a udělá lívance nové. Na můj dotaz, jestli by takové lívance naservíroval svojí manželce k snídani, odvětil, že ano. Prý je má ráda křupavé. Tohle že je hotel se čtyřmi hvězdičkami?
Wifi jenom na chodbě
Hotel jsem vybíral tak, abych mohl na pokoji nerušeně pracovat. Klíčovým parametrem byl tedy nejen pracovní stůl na pokoji, ale také kvalitní internetové připojení. V popisu pokoje na internetu bylo napsáno, že na pokoji je skvělá wifi. Tu jsem skutečně potřeboval, neboť jsem měl během dvoudenního pobytu domluveno několik videokonferencí. Bohužel, wifi fungovala pouze na chodbě hotelu, na pokoji se téměř nedalo připojit.
Jděte do restaurace
Jiný pokoj nebyl údajně k dispozici, ačkoliv rezervační portál volné pokoje stále nabízel. Na výměnu hotelu již nezbýval čas, bylo tedy nutné vytvořit wifi hotspot z datového připojení a videokonferenci realizovat přes data. Recepční mi nabídla, abych šel pracovat do restaurace, kde je signál údajně silnější. Ovšem interní firemní záležitosti určitě nechcete probírat na veřejném místě, a navíc nechtěl jsem hovorem rušit ostatní hosty. Zůstal jsem proto na pokoji a notebook připojil přes data.
Burger z polotovaru
Ani stravování nebylo podle mě zrovna ve 4* standardu. Už jsem něco sjezdil, ale tahle „čtyřhvězda“ byla asi nejhorší, v jaké jsem kdy bydlel. K večeři objednaný burger s hranolky sice neurazil, ale byl to podle mě obyčejný polotovar vložený mezi dvě neopečené půlky levné bulky s trochou kečupu, půlkou plátku cheddaru, plátkem rajčete, kouskem salátu a cibulí. Hranolky byly samozřejmě kupované. Hlad se sice burgrem zahnal, nicméně ve 4* hotelu by se jistě slušelo podávat trochu jinou kvalitu jídla.
Čtěte recenze
Poučení je jednoduché. Rozhodně se vyplatí číst pečlivě recenze konkrétního ubytování. Kdybych si dal s výběrem více práce, jistě bych se na recenze podíval. Negativních hodnocení na tento konkrétní hotel tam jsou totiž desítky. Moje chyba. Jenom nechápu, že jsou někteří hosté ochotni takové služby tolerovat. Byl jsem totiž jediný, kdo si na služby stěžoval. Alespoň tak mi to řekl pan provozní. Ale to je každého věc. Já osobně tento hotel rozhodně již nenavštívím.