Hlavní obsah
Aktuální dění

Starší soused platil v hotovosti. Kurýr mu naúčtoval přirážku 100 korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Nepoctivý kurýr okradl našeho souseda při předávání balíčku.

Článek

To, že současná doba přeje sofistikovaným finančním podvodům, a to zejména na seniorech, všichni víme. Termíny jako Phishing, smishing, vishing, spoofing u nás bohužel zdomácněly. V posledních dnech mne ale překvapilo, že úspěch dosud slaví i drobné triky mazaných podvodníčků, na které jsme byli zvyklí naposledy v 90. letech minulého století. Jeden z nich podfoukl starého pána ze sousedství, který si před Vánoci objednal dárky přes jeden známý eshop. Kurýr, který mu balíček předával jen dva dny před Štědrým dnem, si díky němu přilepšil ke své hodinové mzdě.

Když u souseda kurýr zazvonil a sdělil mu cenu, vytáhl starý pán peněženku s předem připraveným obnosem. Zaměstnanec velké doručovací společnosti, která měla rozvoz na starosti, odmítl peníze přijmout s tím, že je potřeba zaplatit platební kartou. Tou ale starý pán platit nechtěl, protože si na běžném účtu nechává pouze takovou částku, kterou potřebuje na zaplacení svých trvalých příkazů. Doručovatel mu proto sdělil, že bude muset zaplatit stokorunovou „pokutu“, protože převod peněz na účet stojí jeho společnost další čas a náklady. A pohrozil mu, že pokud mu částku nedá, balíček jednoduše nedostane. Soused se rozhodl částku navíc zaplatit, protože zaměstnanci doručovací společnosti uvěřil a bál se, že by přišel o dárek pro svou vnučku.

Teprve před několika dny se mu to rozleželo v hlavě. Vyprávěl, že v tu chvíli vůbec nepochyboval o tom, že kurýr hodí balík zpět do auta a odjede. „Byl naštvaný a já jsem měl pocit, že ho zdržuji. Cítil jsem dokonce zahanbení a zároveň jsem měl strach, že přijdu o balíček, který nutně potřebuji. Upozorňoval mě, že je před Vánoci a on bude balíky rozvážet až do večera, aby to všechno stihl a já mu to komplikuji tím, že nedokážu zaplatit způsobem, kterým to dělají všichni,“ popisoval mi soused. Když o tom ale přemýšlel s odstupem několika dnů, došlo mu, že kurýr zřejmě jednal nepoctivě. Našla jsem mu adresu na klientské oddělení zmíněné společnosti a doporučila jsem mu napsat stížnost. Slíbil, že to určitě udělá.

Vychytrálci podobní zmíněnému kurýrovi zjevně ještě nevymřeli a před Vánoci si mohli přijít na zajímavé „prémie“, protože náš soused jistě není jediným důvěřivým člověkem, na kterého narazil. Předpokládám, že další mohli onu „pokutu“ platit třeba za to, že naopak chtěli platit bezhotovostně a neměli k dispozici peníze v hotovosti. Cíl je jeden jediný - vzbudit zahanbení z toho, že někoho obtěžujete a následně vyvolat strach, že o něco přijdete. Klasický trik, který používají všichni takzvaní „šmejdi“, ať už nabízejí cokoliv. Proto - buďte pořád ve střehu a nenechte se napálit!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz