Článek
Když jsem poprvé klikl na inzerát
Musím přiznat, že mě to lákalo už delší dobu. Všude na internetu skákaly reklamy na „nahý úklid“ – půvabná slečna, úsměv na tváři, mop v ruce, a dost nevídané pracovní oblečení. „Vyčistíme vaše domácnost a povzbudíme vaši mysl,“ slibovala agentura tajemně. Zvědavost mě nakonec udolala. Vyťukal jsem kontakt a objednal termín.
Na drzost agentury nezapomenu
Už hned po telefonu mě zarazila přízračná strohost operátorky. „Služba trvá hodinu, platba předem. Slečna uklidí v prádle, nebo bez, dle vašeho přání.“ Neměl jsem moc prostoru ptát se na detaily, dokonce i otázka, „mohu si vybrat konkrétní osobu?“ byla smetena ze stolu. Nezbývalo, než čekat, co mě čeká.
Přivítal mě obyčejný zvonek a nervozita
Den D přišel. Byt jsem schválně nechal v mírném nepořádku, ať je co dělat. Když zazvonil zvonek, srdce se mi rozbušilo. Otevřel jsem a ve dveřích stála sympatická, ale velmi vážná slečna v kabátě. „Dobrý den, máte dezinfekci a rukavice?“ zeptala se bez úsměvu. Zážitek, na který jsem se těšil, rázem vystřídala rozpačitost.
První minuty odhalily nepříjemnou pravdu
Slečna se za mnou protáhla do bytu, odbila si formální představení a přešla rovnou k věci. Se strohým gestem si sundala kabát – pod ním měla pracovní prádlo, tedy kousíček spodního oblečení. Odložila mop na podlahu, naprosto bez jediného slova. Cítil jsem se trapně – ona tam stála jako v pracovním oděvu, já se v rohu pitvořil jak puberťák. Rozpačitě jsem se jí zeptal: „Chcete vodu, kávu, nebo…?“ Odmítla. „Děkuji, přijdu si jen pro hadřík.“
Místo erotiky jen rutina
Začala uklízet obyčejně, rychle, v naprosté tichosti. Bytové okno, stůl hadříkem, vysavač píchla do zásuvky. Atmosféra byla ledová, rozhodně žádné koketování, žádný zážitek, ba naopak, zoufalá rutina. Upřímně – takhle si „nahý úklid“ opravdu nepředstavujete. Po dvaceti minutách jsem to nevydržel: „Je tohle normální?“ zeptal jsem se, více pro sebe než ji. „Jsem tu kvůli úklidu, ne kvůli show,“ odpověděla věcně.
Zůstalo jen rozčarování a prázdná peněženka
Po hodině mě slečna informovala, že odchází. Byt byl uklizený zhruba stejně, jako když mi uklízí běžná paní na úklid. Jen cenovka byla astronomická – skoro tři tisíce za to, že někdo bez špetky zájmu zametl podlahu a rychle zmizel. Po slečně zůstalo pouze ticho a hořkost.
Co mi agentura neřekla a proč na to doplatíte
Později mi došlo, že jsem naletěl na líbivý marketing a moje očekávání byla naivní. Agentura neřekla, že ve skutečnosti jde o běžný úklid, jen doprovázený určitou dávkou nahoty. Žádné vzrušení, žádná show, vlastně ani milé slovo. Jen drahá a rozpačitá služba bez smyslu.
Autor příběh redakčně zpracoval a anonymizoval. Jména, věk a detaily byly změněny. Smysl a jádro sdělení zůstaly zachovány.