Hlavní obsah
Umění a zábava

Česko na grilu má své překvapivé vítěze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay.com

V pondělí 27. 5. proběhlo finále ve volném stylu, kdy tři páry mohli za 4 hodiny ugrilovat cokoli, co je napadlo. Zadání bylo pouze to, aby si z toho porotci sedli na zadek.

Článek

Na jaře letošního roku odvysílala televize Prima soutěžní pořad o grilování Česko na grilu. Ač vsadila na vaření a známé tváře jako je Zdeněk Pohlreich, tak pořad divácky propadl. Možné důvody, proč se pořadu nedařilo jsem napsala v předchozím článku, nicméně jako fanoušek všech pořadů o vaření (nebo pečení) jsem se nakonec na celou sérii dodívala a po prvotním zklamání jsem už nic nečekala. Soutěž měla své lepší i horší chvilky, nicméně vítězkám jsem to přála a jsem ráda, že vyhrály právě Denisa a Dominika.

Do finále se dostala dvojice Danny a Daniela, otec s dcerou, kteří využívali znalosti zejména americké a mexické kuchyně, což porotci mnohokrát ocenili. Druhým párem byl David s jeho matkou Vierou, kteří občas i před kamerami předvedli nějaké to dohadování a preferovali grilování velkých flákot masa a českou kuchyni. Třetím párem pak byly sestry, Denisa a Dominika, které se zaměřovaly zejména na moderní kuchyni, ryby, mořské plody, ale i na neobvyklé chuťové kombinace.

Tři týmy tak byly z hlediska diváka asi nakonec dobře vybrány, jako zástupci různých směrů gastronomie. Každý pár měl určitě co nabídnout, ale když člověk nemůže nic z toho ochutnat, těžko se hodnotí výkony jen podle vágních hodnocení porotců, kdy je všechno skvělé, perfektně dochucené a předčilo to jejich očekávání.

Vítězství sestrám, Denise a Dominice, jsem přála a mile mě jejich výhra překvapila. Z předchozích dílů jsem měla pocit, že některým párům porotci trochu nadržují, ale nakonec se moje obava nepotvrdila. Od prvních dílů byly sestry zapamatovatelné, kolikrát šly proti proudu a nebály se riskovat a taky za to často platily rozstřelem, kde ze sebe dokázaly dostat to nejlepší. Vlastně znovu ukázaly, že soutěže tohoto typu často vyhrávají právě soutěžící, co jsou často na hraně vyřazení, ale dokážou se s tlakem vypořádat a každé další vaření je posouvá dál a dál.

Stojím si za tím, co jsem psala už minule. Pořad o grilování má obrovský potenciál, který ale televize Prima nedokázala zatím využít. Nejasné hodnocení a chování porotců, jestli jsou tedy spíš ti hodní nebo ti zlí, bylo matoucí. Bohužel atraktivitě nepomáhalo ani vágní zadání, které se podle mě těžko dalo srovnávat a divácky to byla trochu nuda, krom dílů, kde třeba dělali všichni steaky a hranolky. Tam je jasné, že když hranolky nekřupou, něco asi bylo špatně. Snaha o zmatení diváka zvláštními sestřihy byla spíš otravná a některé medailonky byly až na hranici trapnosti.

Naopak se mi líbil prvek, že soutěžící grilovali v každém díle pro jiné hosty, a nejen pro porotce, a alespoň jeden pár tak postoupil na základě hodnocení někoho relativně objektivního, nezatíženého osobními sympatiemi nebo vhledem do toho, jak se pár choval v průběhu grilování.

Já se na pořad dodívala ráda. Ano, měl nějaké nedostatky, ale když si vzpomenu na první řady třeba konkurenčního Masterchefa, tak si rvu vlasy úplně stejně. Česko na grilu by mohla být skvělá soutěž o grilování, jen by to chtělo některé prvky víc dopilovat. Neváhala bych přidat nějaké jednoduše porovnatelné výzvy jako je technická výzva v Peče celá země nebo boj o nějakou výhodu podle vzoru Mastarchefa. Nebála bych se využít i toho, že soutěží dvojice a ne jednotlivci. V každém případě za sebe doufám, že se Prima rozhodne na pořadu ještě zapracovat a bude i další řada, která bude lepší než ta letošní.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz