Hlavní obsah
Knihy a literatura

Recenzní výtisk. Splněný sen nebo noční můra?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Začínáte jako knižní recenzent a toužíte po jediném. Dostávat knižní novinky zdarma. Opravdu jste si to promysleli?

Článek

Nedávno se ke mně dostala kniha, která byla hrozná. Číst ji bylo hotové utrpení. A když jsem dočetla tuhle, sáhla jsem po další naprosto příšerné knize a říkala si, jestli mám tohle zapotřebí. Za možnost přečíst si knihu zdarma jsem věnovala svůj čas příběhu, který za to absolutně nestál.

A přesně tohle se může jednoduše stát komukoli, kdo dostane recenzní výtisk. Protože nikdo vám nezaručí, že vám ta kniha sedne. A to ani když si podle anotace a třeba i zahraničních recenzí pečlivě vyberete, jakou novinku byste chtěli na recenzi.

Jenže ani ve světě knižních recenzentů není nic zadarmo. Jednou výtisk máte, tak ho musíte přečíst (nebo si alespoň myslím, že to tak nějak funguje), ať se vám to líbí, nebo ne. A ještě ideálně v konkrétním termínu. A pak se zachovat jako profesionál. I když se vám kniha nelíbila, nemusí být nutně špatná. Dokážete od sebe oddělit, co je objektivní a co subjektivní výhrada?

Já se považuji za nováčka na poli knižních recenzentů, a když jsem s tím začínala, snila jsem o tom, jak se mi pohrnou knižní novinky zdarma a jak to bude splněný sen.

Samozřejmě se to nestalo. Psát recenze není tak snadné, jak jsem si asi na začátku myslela. Jako skoro všechno na tomhle světě, i psaní recenzí chce určité zkušenosti a nadhled, který se stále učím. Někomu to jde snadno, jiný tápe. Já se snažím vytrvat.

Každá zkušenost se počítá a mně stačilo si přečíst pár po sobě špatně zvolených knih, které jsem musela dočíst a otevřelo mi to oči. Z vysněných recenzních výtisků se rychle může stát noční můra, která vám úplně zkazí chuť cokoli číst. Ale i tak. Sen je sen a kdyby mi někdo z mých oblíbených vydavatelství nabídl spolupráci, asi bych váhala jen chvilku.

Do té doby si budu pro knihy zdarma chodit do knihovny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz