Článek
Ceny potravin jsou v Česku dlouhodobě vyšší než u našich sousedů. A tak i ekonomickému laikovi dojde, že za to alespoň částečně musí nést odpovědnost náš politický aparát.
Jedním z problémů bude ale i to, že některé potravinářské a zemědělské firmy šponují ceny uměle a svádí to na špatnou ekonomickou situaci. Přitom letos hlásí dokonce rekordní zisky.
Pravda bude asi někde uprostřed, a tak může nová slevová akce oblíbeného řetězce Lidlu, budit rozpaky. Podle toho, jak se na ni kdo dívá. Někdo by mohl trochu naivně říct, to je hezké, že seniorům pomůžou.
A někdo jiný zase…
„Ceny zemědělských komodit výrazně klesají za poslední měsíce. Tak bych ocenil, kdyby řetězce nedělaly za této situace podobné slevové akce, ale aby snížení cen komodit promítly ve svých cenách nejen pro seniory, ale pro všechny zákazníky,“ řekl ke slevové akci Lidlu na sociální síti X Marian Jurečka z KDU-ČSL.
Ceny zemědělských komodit výrazně klesají za poslední měsíce, tak bych ocenil, kdyby řetězce nedělali za této situace podobné slevové akce, ale aby snížení cen komodit promítli ve svých cenách nejen pro seniory, ale pro všechny zákazníky. https://t.co/MiE7EF2YsR
— Marian Jurečka (@MJureka) October 5, 2023
Lidl byl přitom ještě nedávno u lidovců populární. Dnes už bývalý lidovecký ministr zemědělství Zdeněk Nekula si v květnu ušil z ostudy kabát, když na sociálních sítích vychválil Lidl kvůli extra levné mouce tak, že se mu za to lidé vysmáli.
Jurečka ho tehdy hájil. Nyní se mu pozitivní kroky řetězce směrem ke spotřebitelům nelíbí. Chtěl by aby, byly větší a pro všechny.
Velcí podnikatelé kritizují politiky, politici kritizují velké podnikatele. Nic se nezměnilo. Politici ale téměř nikdy nesní, co občanům navařili, ať už z mouky nebo bez ní. Prostě odejdou z funkce a čau!
A co chudák občan spotřebitel?
Může jet nakoupit k levnějším sousedům. Ale to se státním představitelům už teprve nehodí, tak radši budou kritizovat řetězce, než reálně dělat něco pro zlepšení ekonomiky státu.