Hlavní obsah
Seberozvoj

Sebeláska: Klišé, nebo důležitá součást života?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Články o sebelásce jsem dříve vnímala jako sobectví.

Článek

Dnes sebelásku vnímám jako nutnost. Uvědomuju si, že vyčerpaná, unavená a zničená žena nemůže z této pozice předat nic dobrého. Dětem, manželovi, milenci ani jiným lidem. Tak jsem se pustila do sebelásky. Věnuju pozornost věcem a lidem, které mám ráda. Pečuju o svůj vnitřní svět. Čtu krásné knihy, kupuju šlehačku, kterou následně vyliju do vany, přidám pár kapek esenciálního oleje a relaxuju.

Při relaxaci mě napadlo, že bych ráda vyzkoušela šťávu z posvátného kaktusu San Pedro, který v našich zeměpisných šířkách neroste. Od této myšlenky jsem rychle upustila, protože by tady všechno urvali, rozprodali a zničili. Posvátný kaktus otevírá bránu do nejhlubšího nitra. No, nedá se nic dělat, vystačím si sama bez kaktusu.

Mám ráda Louise Hay, která kdysi řekla - Jsem magnet na zázraky, když měním vědomí, objevují se zázraky. Děkovala své posteli každé ráno, že se dobře vyspala. Byla to opravdová osobnost. Takových krásných afirmací má mnoho.

Každý den si uvědomuju nutnost pečovat o tělo i duši. Jedině tak můžeme a máme sílu předávat to dobré v nás. Jedině tak můžeme udělat někoho šťastným a měnit svět. Havajská technika, kterou člověk žádá o odpuštění a tím se čistí, spočívá v opakování několika jednoduchých vět.

Omlouvám se.

Prosím, odpusť mi.

Miluji tě.

Děkuji ti.

Touto technikou přijímáme odpovědnost za svůj život. Každý den jdu tím svým životem a učím se. Je tolik věcí, které jsou pro mě nepoznané. Mám otázky, které jsou stále nezodpovězené. Trošku mě mrzí, že až teď.

Někteří lidé nikdy nepřipustí změnu myšlení ani na malý okamžik. Protože nejsou otevřeni jinému vnímání. Jaká škoda.

Zdroj: kniha - Myslet srdcem - Juliet Navrátilová.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz