Článek
Pod článkem se pak rozběhla obvyklá diskuze, kde si každý přihřeje svou polívčičku, jak za to může ministr Kupka nebo to, že se doprava řídí dálkově. Chybí snad už jen konspirační teorie. Rád bych to uvedl na správnou míru - jak bylo později upřesněno a opět zkomoleno, vlak návěstidlo zakazující jízdu neprojel, měl prý volno. Neměl! Měl tzv. přivolávací návěst, tj. signál, kdy má vlak pokračovat dál kolem návěstidla, rychlostí dle rozhledových poměrů a tak, aby mohl zastavit před případnou překážkou. A tak se i stalo. Ve stanici Mstětice právě probíhá modernizace, která v daný okamžik byla ve fázi, kdy se jednotlivé komponenty přepojují z původního provizorního zařízení do toho definitivního. V takových případech se na přivolávací návěsti jezdí běžně, výpravčí obvykle nemá technologické zjišťování volnosti koleje a jeho omyl je tak bohužel snadný. Tím vyvracím teorie dalších diskutujících o tom, že to bylo tím, že stanice je ovládaná dálkově. Není! Stanice je zatím řízena místně, ostatně v takových případech dálkové ovládaní ani není možné.
Zkrátka nejedalo se o nehodu, ohrožení apod., ani drážní inspekce k případu nevyjížděla. Jednalo se jen o tzv. dopravní závadu, asi jako když se sejdou dva autobusy v úzké silnici a nemohou se vyhnout. Bohužel předpisy jsou předpisy (a asi mají i své opodstanění), takže na rozdíl od autobusu, který by vycouval a znovu zajel vedle, je z toho scéna jak z katastrofického filmu…