Hlavní obsah

Jednodenní známka není prodejní hit - je to propadák.

Foto: Snip

jednodenní známka je propadák, koupila si jí pouze 1/3 řidičů......Navíc – je to i nebezpečné.

Článek

V reakci na článek „Jednodenní dálniční známka se stala v ČR hitem“ si dovoluju tuhle demagogii upravit. Článek měl spíš mít titulek - jednodenní známka je propadák, koupila si jí pouze 1/3 řidičů.
Možná vnímám svět jinak jako drtivá většina konzumentů – ale nechápu, jak se něco takového může stát hitem?
Jak to asi funguje v praxi?
Zavedli jednodeňku – hurá, koupím si chalupu 300 km od bydliště, rychle si koupím dálničku a pojedu na chatu….? Zpátky už asi nemusím, nebo pojedu po okreskách?
Nebo si jeden den jen tak pojedu pojezdit po dálnici ? Co vlastně udělám?
Jediný, pro koho je ta známka výhodná je ten, kdo jediný krát v roce pojede dálnicí. Kdo se bude i vracet do jednoho měsíce, ten si koupí měsíční za 430 a ne 2× jednodenní po 200. 
Nebo možná i jo – ale aby pár jednotek lidí využilo slevu 30 korun je k smíchu.
I tohle je krásným příkladem toho, jak jako společnost hloupneme. Lidi tleskají nesmyslu, který prakticky nemá žádný benefit, noviny píšou o prodejním hitu.
Neřekl bych, kdyby stála třeba 60 korun – to se pak možná i vyplatí ty 4 jízdy ročně. Ale nedokážu si představit člověka, který dálnici využije 1× ročně.


Navíc – je to i nebezpečné. Takový člověk totiž obvykle nemá moc najezděno, a jezdí obvykle pomalu. Zrazu, 1-2× v roce se dostane do provozu který nezná, kde všichni jezdí o 40km rychleji, než je on zvyklý, neumí a možná ani nikdy neviděl záchranářskou uličku, možná ani neví, že v případě poruchy, nehody MUSÍ celá osádka vozidla mimo vozidlo a nejlépe za zvodidla, nebo na kopec – neví nic. Nemá v oku „bezpečnou“ vzdálenost, mnohdy ani netuší, jak se jeho vozidlo chová a brzdí při rychlostech nad 110km. Možná ani netuší, že má jezdit pravým a pravějším pruhem, ani to, že připojující se vozidla on nemusí pustit tak, že přejede bezdůvodně do pruhu levého. Hlavně, že se zveze jednou v roku za 200 korun po dálnici…
Škoda, že už na konci článku je informace že počet jednodenních kuponů – tedy ten slavný prodejní hit – zastínil počet prodaných týdenních kuponů, kterých se prodalo 2× víc.
Nenapadají mne jiné slova jako – lež, demagogie, brainwashing. Článek by klidně mohl mít nadpis : Jednodenní známka je propadák. Z 300 000 řidičů si jí zakoupilo pouze 100 000 a zbytek si koupil známku desetidenní. Dálniční společnost tak získala místo 81 000 000 pouze 74 000 000

snip

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz