Hlavní obsah
Právo a státní správa

Legálně městem 90 a po dálnici 50? Stačí dodržovat platné zákony a vyhlášky

Foto: Snip

přenosné dopravní značení

Nechci tímto navádět nikoho na nic nekalého - tohle je vzdor. Vzdor vůči zrůdnému systému, který vás pouze pokutuje, ale je, za jistých okolností, schopný dopustit, aby kolem školy v 7:30 ráno mohli řidiči jezdit i devadesátkou.

Článek

K napsání tohoto článku mě doslova donutila šikana policajtů, měšťáků a městských a obecních zastupitelství, kteří doslova ždímají slušné řidiče, a z pokut za údajné překročení rychlostí mají stamiliónové příjmy.

Dávám tedy k zamyšlení, jestli je současný systém správný, když kdokoliv – zopakuju KDOKOLIV může umístit přenosné dopravní značení a vystavuje tak denně statisíce řidičů i chodců vážným kolizím.

Umístit přenosnou dopravní značku může kdokoliv – analfabet, i osoba bez znalosti dopravních předpisů. Může jí umístit Borys, kterému to řekne mistr na stavbě – a vše je prý v absolutním pořádku.

Budiž, je – a dodržujme striktně zákon! Bude-li umístěna jakákoliv přenosná dopravní značka a nebude řádně ukončená – tak platí bezvýhradně a je nadřazena všem ostatním dopravním značkám. Bude-li omezení na 50 mimo obce, třeba na Moravě, jste jako řidič povinen tuto padesátku dodržet až do jejího ukončení - i na dálnici. Její platnost definitivně ruší až hranice této republiky, nic jiného. Nebo jí ruší dopravní značka, která její platnost ukončuje. Nic jiného – žádná jiná dopravní značka, žádná křižovatka!

Bude-li omezení na dálnici nebo okresní silnici třeba na 80 a nebude řádně ukončeno – platí tato osmdesátka i v obci!

Snad to nevezme nikdo jako vodítko, ale dojde-li někomu pokuta za rychlost, a prokáže, že v lokaci bylo umístěno přenosné dopravní značení, které třeba upravilo rychlost na jinou, pak by sankcionován být neměl. Zdůrazním, že odstraňování jakéhokoliv dopravního značení je sankcionováno pokutou až 300 000 korun – nikde se ale nepíše o umísťování dopravního značení :)

Závěrem nutno dodat, že jsem hlavně měšťákama vycvičen tak, že add absurdum jsem začal dopravní předpisy dodržovat hlavně po slovech někoho na lince MP Praha 1, který mi řekl, že i skrze výslovného příkazu vodorovní dopravní značkou rovně, mne poslal přes plnou doleva – do staveniště. Za silnici totiž rozhodně nelze považovat úsek, kde je nezpevněná plocha, jsou tam stavební dělníci, bagr a asi půltunové železné pláty na zemi. Budiž – doslova mi řekl, že mám znát dopravní předpisy. Milá policie, milí měšťáci – znám je DOKONALE.

Nechci tímto navádět nikoho na nic, nekalého – tohle je vzdor. Vzdor vůči zrůdnému systému, který vás pouze pokutuje, ale je, za jistých okolností schopný dopustit, aby kolem školy v 7:30 ráno mohli řidiči jezdit i devadesátkou. Přenosná dopravní značka na fotografii byla umísněna na Klatovsku víc jako měsíc po malé opravě vozovky. Kdo jí dodržoval, toho bez milosti všichni předjížděli i přes plnou v zákrutě. Z druhé strany jste mohli cez to údajné poškození jet i povolených 90 - když jste třeba levým pruhem předjížděli jiné vozidlo. 90!!! - tak vážné to bylo poškození vozovky, že se přes něj dalo jet devadesátkou - ale pouze z jedné strany. Z té druhé - až po hranice Slovenska 30!

Řešení přitom existuje - stálo by hodně peněz. Bezpečnost a plynulost silničního provozu ale není měřitelná v penězích. Tím řešením je, aby v první řadě, každá přenosná dopravní značka byla běžnou lidskou silou nebo větrem neodstranitelná a uzamykatelná. Zároveň aby byla povinnost tuhle přenosnou dopravní značku řádně označit tím, kdo ji osadil, kdo za ní odpovídá, kdy a kam platí - ideální by bylo legislativně na 100 metrů a bude li nutné tak na kilometrový úsek osadit i 5 takových značek. Jinak - prokáže li kdokoliv, že městem jel 70, protože mimo město byla osazena přenosná dopravní značka upravující rychlost na 70 - tak případnou pokutu ustát musí a nemůže být sankcionován. Ta prokazatelnost je věc další - kdo si dokáže uchovat několik desítek až tisícovek hodin nahrávek, aby prokázal, že před rokem někde něco bylo? Nikdo, je to nemožné a nelze to rozumně požadovat. Vznikne-li ale jakákoliv pochybnost, pak musí úřad, nebo správní úřad uplatnit In dubio - pro reo, tedy v případě pochybností ve prospěch a takové tvrzení brát jako pravdivé. Člověk totiž nemá v mnoha případech důvod porušovat předpisy, „úřad a město“ je ale na pokutách mnohokrát finančně závislé a tvoří nemalou část příjmů. S jídlem roste chuť, a ve vzduchu visí otázka kolik podobných pokut bylo uděleno v rozporu s předpisy a zákony?

Stačilo! Jak říká jeden můj přítel, - „každá palica má dva konce“. Já tu svou právě chytil z opačného konce.

Ověřeno v praxi. 4× krát jsem k podobnému paškvilu volal PČR a při zpáteční cestě bylo dopravní značení už v naprostém souladu s legislativou. Ke konzultaci přizvu několik odborníků z dopravy, rád budu i za protičlánek na vyvážení - nenašel jsem ale nic, co by moje tvrzení dokázalo vyvrátit. Dopravní značení musí řidič respektovat, bez výhrad, polemik. Musí jej respektovat, mnohdy má na vyhodnocení situace vteřiny - a musí se rozhodnout okamžitě, včas a bez chyby. Úředník čeká, na rozhodnutí má týdny a podporu x dalších lidí fyzicky, i online.

snip

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz