Hlavní obsah
Umění a zábava

Rebel Moon: Krásný film a víc než důstojný nástupce Hvězdných válek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Suscitator/DALL-E3

Rebel Moon je Snyderovým dalším mistrovským zářezem, dílem, které mě opravdu zaujalo. Viděl jsem první a druhou část s názvy „Zrozená z ohně“ a „Jizvonoška“ a těším se na další pokračování.

Článek

Režisér Zack Snyder natočil krásný filmový příběh. Zatím jsem viděl Rebel Moon prvnídruhou část a nemohu si je vynachválit. Podle mého názoru se oba díly panu režisérovi povedly na výtečnou. Tímto filmem éra Hvězdných válek skončila. A proto chápu reakce fanoušků Hvězdných válek, ale Rebel Moon je o několik levelů výše než všechny díly Hvězdných válek.

Rebel Moon se bezpochyby stává novou klasikou vesmírného žánru. Zatím je to dvoudílný film (má vzniknout snad až šest dílů), který mě uchvátil příběhem, ohromil vizuální stránkou a mou duši pěkně protáhl na skřipci emocí. Pokud jste fanoušky sci-fi a fantasy, tenhle film si nesmíte nechat ujít. A i když nejste fanoušek tohoto žánru, Rebel Moon vás zaručeně nenechá chladnými.

Je pravda, že fanoušci Hvězdných válek teď rozjeli antikampaň, protože Rebel Moon se nebojí jít vlastní cestou a rozhodně si myslím, že ani neusiluje o to být typickou „vesmírnou operou“. Nabízí charismatickou bojovnici a nepříjemně zlého „záporáka“. Jedná se o mnohem zábavnější příběh, temnější atmosféru a drsnější akci, než už mohou nabídnout Hvězdné války. To ale neznamená, že by Hvězdné války byly horší, to ne, ale příběh, který vyprávějí, rezonuje s minulostí. Rebel Moon je v mnoha ohledech o několik úrovní výše, a navíc rezonuje s budoucností. Je to příběh, který si mě získal a nepustil mě, dokud jsem nezhlédl dílo do konce. Film nemá hluchá místa, vše se doplňuje a nic nechybí.

Ano, Rebel Moon je opravdu krásné sci-fi a fantasy a je skvělý nástupce Hvězdných válek.

Snyder mistrně buduje napínavý a komplexní příběh plný zvratů a nečekaných momentů. Jedním z příkladů je obrat v závěru první části, který vás zaručeně překvapí.

Osudy uvěřitelných postav se vzájemně prolínají a před námi se tvoří mozaika lidských emocí, od lásky a statečnosti až po zradu a pomstu. Postavy v Rebel Moonu jsou uvěřitelné a procházejí komplexním vývojem. Hlavní hrdinka Kora, v podání Sofii Boutelly, je silná a odvážná žena a zaporák je opravdu hodně zlý. Vedlejší postavy jsou velmi dobře propracované a dodávají příběhu hloubku a výtečně doplňují a rozvíjí děj.

Vizuální stránka Rebel Moon je ohromující. Snyder využívá nejmodernějších technologií k vytvoření uvěřitelných zajímavých scenérií, které berou dech. Souboje a bitvy jsou precizní a brutální, což nenechá nikoho v klidu. Soundtrack Toma Holkenborga pak perfektně dokresluje atmosféru filmu a umocňuje jeho epický rozsah.

Rebel Moon je strhující vesmírný epos, který mě nenechal chladným. Nabídl mi napínavý příběh, úchvatné vizuály a skvělé herecké výkony. Pokud jsem hledal film, který mě zabaví a nenechá mě v klidu ani po skončení, Rebel Moon je pro mě to pravé filmové umění.

Film má zatím dvě části, ale šušká se o tom, že je plánováno celkem šest dílů.

Těším se na třetí díl.

Rebel Moon je dostupný na streamovací platformě Netflix.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz