Článek
Zatímco v roce 2013 se ke kampani připojily pouze dvě procenta dospělé populace ČR, loni se číslo vyšplhalo na rekordních 17 procent, o čtyři procentní body více než v roce předchozím. Suchej únor, který se rozšířil i na Slovensko pod jménem Suchý Február, v roce 2024 drželo 1,2 milionu lidí.
Kampaň upozorňuje na vysokou míru spotřeby alkoholu – u zhruba milionu Čechů a Češek je riziková, a prostřednictvím výzvy se snaží veřejnost přesvědčit alespoň k jednomu měsíci abstinence. Povědomí o kampani se neustále zvyšuje a přes 80 procent lidí ji vnímá jako pozitivní.
Jeden suchý měsíc má navíc dlouhodobé dopady. Ještě po roce deklaruje nižší spotřebu alkoholu 48 procent registrovaných účastníků a účastnic. Lidé, kteří se ke kampani připojují, si pochvalují benefity, které jim omezení pití přináší. Zmiňují například lepší spánek, více energie, omezení kouření, hubnutí i ušetření financí.
„Meziročně poklesl podíl nejsilnějších pijanů, a naopak mírně vzrostl podíl těch, kteří uvedli, že nepijí vůbec. Lidé jsou dnes již informovanější o negativních dopadech nadměrné konzumace alkoholu na zdraví. Trendem je zdravější životní styl. Výsledky výzkumu zároveň potvrzují, že dnešní mladá generace pije alkohol méně než generace jejich rodičů,“ uvádí realizátoři kampaně na svých facebookových stránkách.
Letos se Suchým únorem spojila síly organizace Anděl strážný. Na téma navázala fundraisingovou kampaní, ve níž vybízí k virtuálnímu přípitku, kterým můžete podpořit sbírku na nákup SOS tlačítek a monitorovacích zařízení pro seniory.
Zapojíte se letos i vy?
Autorka: Barbora Báštěcká
Zajímají vás další články o nezisku a občanské společnosti? Působíte v neziskovém sektoru a hodily by se vám užitečné informace, jak zlepšit vaši práci? Navštivte náš web Svetneziskovek.cz.