Hlavní obsah
Rodina a děti

Na počátku bylo Slovo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Tátův Svět

Jaké slovo pro Lásku máme v naší rodině.

Článek

Už v Bibli se píše, že na počátku bylo Slovo. Pro mě od mala přes pubertu až k dospělosti tím hlavním slovem, okolo kterého se vše točí, je „Láska“. Láska k sobě, Láska k rodině, Láska k mým dětem, Láska k partnerovi, Láska k věcem hmotným i nehmotným. Samozřejmě, jak člověk roste, dospívá, tak začne převažovat láska k rodině, dětem, partnerovi a samozřejmě i k sobě.

Upřímně, nemám rád ve vztahu „miláčkování, láskování a broučkování“.

Upřímně, nemám rád ve vztahu „miláčkování, láskování a broučkování“. Přijde mi to neosobní, až cizí. Naopak své dvě dcery „miláčkuju“ a „broučkuju“ pořád. Pro děti jsou to příhodná pojmenování, protože ony jsou opravdu miláčkové a broučkové k pohledání.

Už od útlé puberty, když se člověk poprvé zamilovává a prožívá svoje první milostné vztahy, jsem hledal nějaké správné vlastní pojmenování nebo vyjádření pro slovo „Láska“. Něco, co bude jen moje pro ten daný vztah s tou danou osobou. Tajná šifra, magické zaklínadlo, které když vyslovíte, tak jen ta druhá osoba bude vědět, co cítíte. Povznese to náš vztah výš, až na filmovou a literární nesmrtelnost.

Tajně jsem záviděl romantickým dvojicím z knih i filmů a tajně doufal, že mě to jednou potká.

Vždy se mi líbilo, když někdo okolo mě nějakou takovou tajnou kouzelnou formulku pro svůj vztah našel. Byla to slova jako třeba „Láskuju Tě; Miťuluju Tě; Jsi moje LOVE; E=mc2 Lásko moje“. Tajně jsem záviděl romantickým dvojicím z knih i filmů a tajně doufal, že mě to jednou potká. Nikdy se mi s nikým tu kouzelnou formulku nepodařilo vymyslet. I když jsem moc chtěl, i když jsem si to moc přál… prostě to nepřišlo.

Všechno se změní, když Vám do života přijdou děti. Přehodnotíte svůj dosavadní život, své priority a to, nad čím přemýšlíte celou svou pubertu, zapomenete. Čekáte na to kouzlo lásky, které budete moci říct v nějakém slovu (nebo dvou či třech), a nakonec Vám ho přinese někdo, od koho byste to vlastně nečekali. Mně to jedno slovo vyjádření lásky dala naše prvorozená dcera, která ještě neuměla ani mluvit. Ale vlastně je to logické. Jde o bytost, která přišla na svět z lásky a je vychována v lásce.

Byli jsme na víkend u mé mamky v Praze. Klárce byl asi rok a půl a začínala mluvit. Leželi jsme po babiččině vydatném obědě na posteli a Klárka se kolem nás tetelila a s něčím si hrála. Jen tak mě napadlo zeptat se: „Klárko, řekni miluju…“

Klárka: „Jóvíjó.“

Samozřejmě nás to rozesmálo a mysleli jsme, že jenom špatně slyšela, co říkám. Protože jinak opakovala slova vcelku hezky.

„Klárko, řekni mi-lu-ju!“

„Jó-ví-jó!“

A tak vzniklo naše slovo pro Lásku; Miluju; Mám Tě rád!

A tak vzniklo naše slovo pro „Lásku; Miluju; Mám Tě rád“. A od té doby se to chytlo. Pokud si v naší rodině chceme u nás říct, že se máme rádi, tak říkáme/píšeme „Jovíjó“. Vlastně je to tak hravé, že to skoro zpíváme. Děti vám pomohou si uvědomit, co to láska je a jaké je to opravdu někoho milovat. Moje dcera mi to ještě pomohla celé pojmenovat jednoduchým, krásně dětským způsobem.

Pokud tedy někdy/někde uslyšíte slovo „Jovíjó“, tak to není nikdo jiný než naše rodina. Dáváme si tím najevo, že se máme rádi.

A jaké slovo pro Lásku máte Vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám