Hlavní obsah
Aktuální dění

Růžové světlo z Betléma

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Photo by Mariana B. on Unsplash

Světlo z Betléma

Proč chodíme pro to světlo? A proč pro něj chodíme každý rok?

Článek

Jeli jsme okolo rozsvíceného stromečku v naší městské části a holčičky se začaly obdivovat, jak je vysokej a krásnej a modrej. Jsou na něm hvězdičky a krásně svítí. Hned se mi vybavilo, jak jsme si byli po tím stromem 24. 12. minulý rok pro Betlémské světlo. Poslal jsem dozadu holčičkám otázku, zda si to pamatují. Pamatovaly.

„A proč si lidi chodí pro to světlo?“ zeptala se Lilinka.

Musím říct, že děti někdy kladou velmi dobré otázky. Pokud máte děti, tak to určitě moc dobře znáte.

Foto: Tátův Svět

Jdeme si pro světlo.

Když mi bylo asi deset, měl jsem nejlepšího kamaráda, který chodil do skauta. Když jsme se bavili, co kdo dělal o Vánocích, tak krom toho, co jsme dostali od Ježíška, vždy vyprávěl, že roznášel se skauty Betlémské světlo. Tehdy jsem to moc nechápal a taky mi má chlapecká ješitnost nedovolila se zeptat, co to roznáší za světlo a proč. Nechtěl jsem před kamarádem vypadat jako, že něco nevím. Samozřejmě jsem věděl prd, co to je za světlo a proč ho skauti nosí. A znělo to celé mysticky a trošku jsem to taky kamarádovi záviděl.

Tradice roznášení Betlémského světla je poměrně mladá. Českoslovenští skauti jí adoptovali hned v roce 1989 od rakouských skautů, kde celá tato myšlenka vznikla. Světlo, které šíří skauti o vánočním čase, má myšlenku jednoduchou. Betlémské světlo je symbolem míru. Nejsem věřící člověk ve smyslu, že bych věřil v Boha, ale ta myšlenka a jako vánoční tradice se mi to líbí.

Foto: Tátův Svět

Probudil jsem se. Poslal jsem dozadu holčičkám otázku, zda si pamatují, jak jsme byli pro Betlémské světlo. Pamatovali. Pamatovali si skoro všechno a brebentili jedna před druhou. Jak měly lucerničky a že budeme muset pořídit tento rok lepší lucerničky, aby to světýlko nezhaslo a bylo mu tam dobře.

„A proč si lidi chodí pro to světlo?“ zeptala se Lilinka.

„Protože je to symbol míru, tepla a pohody. A když to světlo domů přineseš, tak ti to světlo z Betléma dá teplo, pohodu a spokojenost, víš?“

„Hmm, chápu, to je něco jako cukrová vata!“

Chvilka ticha.

„Hmm, cukrová vata…“ zasnila se. Úplně jsem cítil, jak se zakusuje do růžové zářivého obláčku z cukru. Rozlil se jí na tváři úsměv.

Zajděte si pro Betlémské světlo a doneste si domů symbol míru a pohody. Já určitě s holčičkami zase zajdu! Pro mě a moje holčičky je ale symbolem klidu a míru i růžová cukrová vata. Veselé růžovo-cukrové Vánoce všem!

PS: Na oficiálních stránkách Betlémského světla je mapa, kde si můžete najít nebližší místní akci ve vašem okolí, kam si můžete pro světlo dojít.

Foto: Tátův Svět

Betlémské světlo doma

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám