Hlavní obsah
Rodina a děti

V Hlavě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Photo by Annie Spratt on Unsplash

Příběh o tom, co mají moje děti v hlavě.

To jsou chvíle při, kterých mám co dělat, abych si nepoprskal přední sklo, nebo nenaboural. Z dětí občas vyleze neočekávaná fabulace, nebo myšlenková konstrukce, kterou neočekáváte.

Článek

Jeli jsme s holčičkami nakoupit. V autě bylo jedno zastíněné okénko kvůli sluníčku a druhé ne. Před jízdou jsem tedy musel vyřídit závažný problém politických rozměrů. Jedna holčička měla něco na své straně sezení, co druhá neměla. Musel jsem ji vysvětlil, proč to tak je a kdy se to tak stal. Obvykle totiž mají zástěny na okýnkách obě nandané. Vzniklo, to tak, že když jsem jel den předtím s mojí sestrou, která zástěnu nechtěla, tak jí  sundala, aby mohla koukat ven a tím mi zadělala na tento rodičovský problém. Druhá zástěna tedy šla dolů. Problém před jízdou byl vyřešen. Ale stačilo prostě říct: „Tatínku, já to tam nechci, mohl by to dát, prosím dolů?“ Ne, musí vždycky přijít výslech, proč to tak je. Proč došlo ke změně a následují pocity a emoce, že se to někomu nelíbí, nebo že to tak nechce nebo chce. Ten druhý to zase pak chce a pořád takhle dokola.

Po menším drámu jsem vyjeli, holky si vzadu hověly v sedačkách a Lilinka z ničeho nic najednou spustila, asi v návaznosti na předchozí epizodu:"Tati, my když jedeme s dědečkem a já sedím ve své sedačce, tak mě pálelo to okýnko, víš?"

„Aha…“přikývnul jsem do zrcátka od volantu.

„A Klárka vymyslela, že se do otýnka dá tapesník.“pokračovala dál.

„Hmmm…“

„A když se tam dá ten tapesník, tak už mě to u toho otýnta nepálí, víš? To to Klárka hezky vymyslela, viď?“

„Klárka, je ale chytrá hlavička!“ pochválil jsem starší dceru a ta se na mě zezadu do zrcátka zeširoka usmála.

„Klárka tam má v té hlavičce moc chytvého panáčka,“doplnila mě Lilinka zezadu.

To jsou chvíle při, kterých mám co dělat, abych si nepoprskal přední sklo, nebo nenaboural. Z dětí občas vyleze neočekávaná fabulace, nebo myšlenková konstrukce, kterou neočekáváte. Panáček v hlavičce mě opravdu pobavil.

„A co tam dělá ten panáček, Lilinko?“ byl jsem zvědavý.

„No, má moc pváce, víš?“ poučí mě.

„A s čím tam má moc práce?!“

„No, on tam uklízí.“

„Aha, a co tam uklízí?“ má zvědavost nabírala na obrátkách.

„No ona tam má Klárka bovdel. Velkej bovdel v tý hlavičce, tak uklízí!“

Samozřejmě to celé vyvolalo ve mě ještě spoustu otázek, jestli mají panáčka všichni, nebo jen naše Klárka? Jestli chlapečci mají v hlavičce taky panáčky nebo panenky? Jestli může být v hlavičce víc panáčků a tak podobně? Ale bál jsem se zeptat.

Nakonec celou myšlenku Lilinka zakončila tím, že panáček u Klárky v hlavičce uklízí, protože se chce stěhovat pryč do jiné hlavičky. S Klárkou jsem se cestou na nákup hodně nasmáli.

Mají Vaše děti v hlavičkách taky panáčky, nebo něco jiného? Mají třeba jména, nebo nějaké zvláštní schopnosti?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám