Hlavní obsah
Názory a úvahy

Blýská se lidem 55+ na lepší časy ohledně jejich zaměstnávání?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Dnes mají lidé starší 55 let problém sehnat nejen odpovídající, ale i jakoukoli práci. Já však věřím, že do budoucna nás v tomto čekají lepší zítřky a překvapivě za to budou moci „ti dnešní mladí“.

Článek

Již jsem si zde přečetl několik článků na toto téma. Všechny se vesměs shodovaly v neochotě zaměstnavatelů zaměstnávat lidi těsně před důchodem. I když slovo těsně před důchodem asi teď není úplně správné, protože dnes již člověk kolem 55 let má do důchodu vlastně celkem daleko.

Rozhodně bych nechtěl rozporovat článek, na který reaguji, ani jiné články na podobné téma, ale já opravdu věřím tomu, že se blýská na lepší časy. Jako korporátní vedoucí jsem za poslední roky byl součástí desítek náborů nových lidí k nám do firmy, a bohužel na straně druhé jsem byl i u spousty odchodů těchto lidí z firmy, kdy jsem přebíral jejich výpovědi.

Nevím, jestli za to může neoblíbený obor logistiky, ale pravda je ta, že se k nám hlásili v drtivé většině lidé pod třicet let, takže diskriminaci z hlediska věku mohu minimálně za sebe vyloučit. Pracovníci nastoupili, ale moc jich u nás nevydrželo více než tři roky, protože vždy chtěli vyzkoušet něco nového.

Proti tomu samozřejmě nemůžu nic říci. Řešil jsem to s naší HR manažerkou a ta mi říkala, že je to vlastně takový nový trend, kdy nová generace skutečně vydrží v jedné práci jen několik málo let a potom jdou někam dál. Jako člověk proti tomu opět nemohu mít nic, ale jako vedoucí, pokud zaškoluji člověka na danou pozici třeba klidně i skoro rok, jsem bohužel zklamán.

No a teď jsme u toho. Pokud je opravdu trendem mladé generace jistá přelétavost a nestálost na jednom místě, tak proč se bát starších lidí? Že jsou neperspektivní a za pár let nám odejdou do důchodu? Věřím tomu, že zrovna oni by rádi zůstali delší dobu.

Ostatně vidím to i na schůzkách s kolegy z jiných zemí, kdy převážně z těch západních zemí jednám s kolegy většinou i výrazně staršími než já, kdežto u nás jsou zde na podobných pozicích samé mladší ročníky.

Problém dnešní starší generace v tomto věku je jasný a zřetelný. Věřím však, že za pár let bude situace jiná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz