Článek
Před pár lety jsem začal zkoušet objednávání z Číny přes AliExpress. Jelikož tam doprava nebyla účtována žádná nebo jen opravdu minimální, tak mě nijak nepřekvapilo, že 95 % zásilek dorazilo nakonec přes Českou poštu. A nutno říci, že dorazili všechny v pořádku.
Již několik let v tomto období si objednávám oblečení z jednoho nejmenovaného německého e-shopu. Co se týká dopravy, tak ze začátku byla možná do ČR jen objednávka přes DHL. I když u nás DHL působí a balíky rozváží, tak DHL pouze balík převzalo a vozilo po Německu. Když se balík dostal do ČR, tak si ho převzalo PPL, což ale nebylo zase tak divné, protože PPL je partnerem DHL. Bohužel zkušenost s PPL nemám nejlepší, a proto jsem z toho nebyl moc nadšený.
Loni však přepravce do ČR změnili a balík vyzvedl v Německu FedEx a ten ho doručil i přímo mě na adresu. Ideální stav.
Letos se to opět vrátilo k DHL, a tak jsem byl smířen s tím, že mě opět navštíví nepříliš spolehlivé PPL. Konalo se však celkem velké překvapení, protože po dvou dnech od odeslání v Německu mi přišla do aplikace české pošty zpráva, že převzali mezinárodní zásilku, kde se číslo DN shodovalo s číslem zásilky, na kterou jsem čekal.
Bohužel neznám smlouvy mezi jednotlivými kurýry, ale evidentně i když si zaplatíte na první pohled „lepší“ a dražší službu, tak balík může skončit opět u České pošty. A pokud u vás Česká pošta nefunguje tak, jak by měla, tak můžete mít nepříjemné starosti navíc, o kterých jste ani netušili, že by mohly přijít.