Hlavní obsah
Umění a zábava

Apríííl!

Foto: Pexels

Jo, to byl Apríl!

Nějak se nám tu rozmohl takový nešvar… Nevím, zda je to záležitost dlouhodobá, která se ujala a je „držená“ už nějaké roky zpátky? Já si toho tedy všimla až tento rok.

Článek

Různé již zavedené firmy si střílí ze svých zákazníků nějakou absurdní zprávou, která se však na první pohled tváří seriózně. Prostřednictvím firemního profilu, který má samo sebou dosah, umístí oznámení, sdělení či nabídku ve zcela vážném duchu. Jenže někdo Apríla nedrží nebo nevnímá. Třeba já ho nějak zvlášť „nežeru“. Jako dítě jsem si taky asi párkrát z rodičů vystřelila nějakým sdělením, ale to je tak všechno.

Vždy jsem měla za to, že se v tento den všemožné poťouchlosti dějí pouze mezi rodinnými příslušníky, známými, nanejvýš spolupracovníky v zaměstnání.

Ale teď se přidali i pro nás úplně neznámí lidé, k nimž nemáme žádný bližší vztah. Pro nás jsou to pouze obchodníci a my pro ně potenciální zdroj jejich budoucích příjmů, měli by tedy bojovat o každého zákazníka. Rvát se o ně jako lvi a ne si z nich dělat srandu. Ale na 1. Apríla to tedy, z mého pohledu, dělají velmi zvláštním způsobem. Stačí, že nás klame bulvár. Že nás straší válkou. A k tomu ještě poplašné zprávy, jakože „humor“ od zavedených firem, kterým jde nebo by mělo jít v prvé řadě o to, aby měly spokojené zákazníky a přibývali jim další a další.

Například jeden sportovní klub, který však pořádá i různé taneční lekce, se rozhodl pro vtípek, kdy na svých Fb stránkách umístil plakát s nápisem:

Balet pro muže,

začínáme 2. 4. od 20:00

Rezervace nutná!!!

K věrohodnosti mělo přispět i umístění adresy jejich skutečné webové stránky a telefon.

K tomu napsali:

Připravili jsme pro vás novou lekci – Balet pro muže! Jedná se unikátní lekci pohybového cvičení.

Jsme rádi, že bylo fitko (*název*) vybráno mezinárodní asociací BFMA (Ballet for Men Association) jako to nejvhodnější fitness centrum v České republice. Lví podíl na tom má majitel fitka (*jméno*), který se účastnil náročného výběrového řízení, kde byl vybrán jako nejvhodnější zástupce pro Českou republiku.

A v čem byl nejlepší? Po půl roce cvičení baletu pro muže dokázal neuvěřitelně zlepšit mobilitu a pružnost oproti dalším účastníkům výběrového řízení. Musíme přiznat, že počáteční laťku měl oproti dalším účastníkům nastavenou hodně nízko, z hlediska mobility se pohyboval na posledních místech. Ale zlepšení má výborné a neustále se jeho výkony dále zlepšují. A proč je lekce určena jen pro muže? Je prokázáno, že se dosahují lepší výsledky v ryze mužském kolektivu. Nehledě na to, že muži nechtějí, aby je jejich drahé polovičky viděli při tomto typu cvičení. Ale výsledek za to rozhodně stojí!

A uchytí se lekce Balet pro muže v (*název*)? Na to jsme se zeptali (*jméno*). „Tak určitě! Kamarád z korporátu mě od toho odrazovat, ale já věřím, že to bude hit!“ Tak nezbývá lekci popřát hodně spokojených účastníků, které také tak nadchne jako Pavla. Rezervujte si místo ještě dnes!

A hned druhý den tedy 2. 4. byl opět vložen onen plakát, jen přeškrtnutý a na něm velkým červeným písem vyvedeno APRÍL!!!

A k tomu napsáno:

Doufáme, že jsme vás včera na apríla pozvánkou na lekci Balet pro muže pobavili.

Žádnou podobnou lekci nepřipravujeme. Místo toho vám nabízíme širokou paletu skupinových lekcí, kdy si vybere každý zájemce o zlepšení kondice, postavy nebo mobility.

A věděli jste, že skupinové lekce dokáží i zlepšit náladu?

Za mě zcela zbytečné. A dnes je možné všechno, tak proč ne i tohle.

Nebo Hobžovy Strážnické brambůrky vložili dokonce jakože screen zprávy dokonce s ilustrací z procesu výroby a vyobrazenou výrobní linkou, na jejíchž pásech leží ony brambůrky s tím, že je redakce předběhla:

Čerstvé brambory

nahradí kaše z prášku!

Výrobce oblíbených Strážnických brambůrek oznámil šokující

změnu. Místo klasických brambor začnou používat chemicky

upravenou bramborovou kaši v prášku. Každý brambůrek má

díky tomu chutnat naprosto identicky. Dle vyjádření firmy jde o

krok k naprosté dokonalosti každého brambůrku.

A sami to tedy na svém profilu okomentovali:

Poslední léta jsme se snažili najít cestu, která bude ekologičtější, efektivnější a levnější, než neustále zajišťovat dovoz čerstvých brambor.

A konečně jsme to dokázali! Bramborová kaše z prášku se stává novým zlatým standardem.

Díky pokročilé technologii teď každý brambůrek chutná naprosto identicky.


Chtěli jsme vám tuhle revoluční novinku oznámit stylově sami, ale redakce byla rychlejší než my.

A druhý den, opět, zpráva škrtnutá a velkým čeveným písmem: APRÍÍÍÍÍÍÍÍÍL

A k tomu:

APRÍL!

Nebojte, žádná bramborová kaše, žádný prášek – brambůrky se vyrábějí a vždy budou vyrábět z poctivých brambor.

Chápeme, že tenhle aprílový vtípek mohl některé zaskočit. Mrzí nás, pokud jsme tím narušili vaši důvěru.

Humor ale patří k českému národu stejně jako brambůrky.

No, nevím, jestli to byl dobrý tah. Některé lidi to vyloženě naštvalo a dušovali se, že už si od nich nikdy nic nekoupí…

A na jaké aprílové zprávy jsem letos narazili vy?

Někdo si asi řekne, že jsem suchar. Jo, asi jo. Se mnou moc sranda není. Jen těch neseriózních a zlých zpráv je i tak dost a dost. Jsou i lidé, co mají, bohužel, poruchu autistického spektra a takovéto zprávy je mohou velmi rozrušit, čemuž by šlo předejít. Není to totiž nic, co by bylo nutné. Jo, vlastně, ten humor. To má být. Ale vzhledem k tomu, jak se vyvíjí mediální prostor a kam se to vše dostalo bych zvážila, co kdy kde je vhodné. Na Apríla (zvlášt) nevyjímaje. Nebo co si o tom myslíte?

Anketa

Měli by firmy pořádat aprílové vtípky na své zákazníky?
Ano. Proč ne. Je to oživení, legrace a pro firmy i určité zviditelnění.
70 %
Ne. Je to hloupé. Spíš to odradí si pak od nich v budoucnu něco koupit.
30 %
Celkem hlasovalo 10 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz