Hlavní obsah
Knihy a literatura

10 000 kilometrů pěšky Jižní Amerikou je velké sprosté dobrodružství

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Terka od kafe, knihy a koláčku

10 000 kilometrů pěšky Jižní Amerikou

Kdo by nemiloval cestování. Jenže mně se před čtyřmi lety narodila dcera a pak, jak všichni dobře víme, přišel covid, takže na cestování nějak nebyl čas a ani vlastně moc příležitost.

Článek

Ale výhodou nás knihomolů je, že můžeme cestovat alespoň na stránkách knih. Já jsem se takhle vydala s Janem Rendlem na jeho pouť 10 000 kilometrů pěšky Jižní Amerikou.Jedná se o první díl jeho putování, takže těch kilometrů je vlastně jen polovina, ale to nevadí. Protože putování to bylo velmi hutné, plné zážitků, jeho rozdělení na dvě části tedy spíše kvituji. Ony se totiž ty tlusté knihy těžko čtou, jak jsou těžké.

Kniha o jihoamerickém putování je velmi čtivá a obsahuje nádherné fotografie. Autor nechodí po hlavních turistických cílech, ale hlavně po venkově, takže je to spíš putování po lidech než po památkách. Já o Jižní Americe nemám moc povědomí, tudíž by mi sem tam nějaká památka vyloženě nevadila, ale je pravda, že o Jihoameričanech mám povědomí ještě menší - jen ze dvou telenovel, které jsem kdysi v deseti letech shlédla. Tento cestopis se tak vymyká z průměru, a to se mi na něm líbilo.

Vlastně jsem s knihou měla pouze dva problémy – tou jednou je neustálé vyměšování (já chápu, je to lidské, ale opravdu bylo občas až nechutné číst o všech těch průjmech) a tou druhou je autor sám. Občas se nechoval zrovna (alespoň pro mě) sympaticky a ještě na to upozorňoval, ale bylo to jeho putování a jeho zápisky, tak si vlastně může psát, co chce. A jak říká babička Boženy Němcové: „Není na světě člověk ten, aby se zachoval lidem všem“. Druhý díl bych si ráda přečetla, ale asi až za nějaký čas.

RENDL, Jan. 10 000 kilometrů pěšky Jižní Amerikou: z Kolumbie do Ekvádoru, skrz Peru až na hranice Bolívie. Praha: Dobrovský, 2021. Pangea. ISBN 978-80-7642-946-8.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz