Hlavní obsah
Knihy a literatura

Devátý díl Cizinky jede na vlně nostalgie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Terka od kafe, knihy a koláčku

Dianě Gabaldon trvalo 7 let napsat tuhle knihu. My jsme tak dlouho čekat nemuseli, ale i tak jsem za dva roky od českého vydání předchozího dílu zapomněla na řadu událostí a měla v hlavě zmatek.

Článek

Možná by stálo za to na začátek každého dílu dát nějakou rekapitulaci předchozích událostí. Číst celou sérii znova pro připomenutí bude chtít opravdu málokdo. No a ještě mám jeden návrh – nešlo by to příště rozdělit do dvou knih? Ona ta tloušťka je poněkud čtenářsky nepřívětivá. Nikam si knihu nevezmete s sebou a při jejím držení vás opravdu bolí ruce – autorka se opět rozepsala a Včely 🐝 mají přes 1350 příběhových stran.

To je má hlavní výtka – v té knize se, na to jak je tlustá, prostě nic neděje. Toho jsme si mohli všimnout i u předchozích dílů, ale tady je to přímo do očí bijící. Diana Gabaldon je skvělá vypravěčka. Popisy stavby dalšího domu, léčení nemocí, pečení sušenek, cestování povozem jsou barvité a dobře se čtou, jen se člověk neubrání tomu, že by to chtělo i nějaký děj. Pokud by se vyškrtaly tyto redundantní části a zbylo jen vyprávění, kde se opravdu něco děje, mohla mít kniha klidně o 900 stránek méně. Ale zase by to asi nebyla taková Cizinka, na jakou jsme zvyklí.

A taky tam nezazněla věta z názvu knihy. Nebo jsem jenom nedávala pozor, což se na těch skoro 1400 stranách rozhodně mohlo stát. Za mě 3⭐️/5⭐️ tak trochu i z nostalgie a hrozně mě to mrzí. A jestli si přečtu i další díl? No jasně, že ano, protože už jsem s Cizinkou strávila tolik času, že musím vědět, jak to dopadne.

PŘEČTĚTE SI TO, POKUD: jste četli i předchozí díly a série patří mezi vaše oblíbené.

NEČTĚTE TO, POKUD: jste předchozích osm dílů minuli.


Co vy? Četli jste?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz