Hlavní obsah
Knihy a literatura

Kniha o hledání manžela zahřeje u srdce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Terka od kafe, knihy a koláčku

Jak si najít zámožného manžela snadno a rychle

Mám slabost pro historické romance a ráda šířím jejich slávu. Proto jsem tu s recenzí na knihu Jak si najít zámožného manžela snadno a rychle.

Článek

Kitty má problém. Na krku má čtyři mladší sestry, rozpadající se dům a v bance ani penny. Na dveře jí klepou vymahači dluhů, rodiče jsou po smrti a ona je zoufalá. Vymyslí však plán – pojede do Londýna a mezi tamní smetánkou si najde bohatého manžela, protože co jiného může jako dívka na začátku 19. století dělat?

S historickými romancemi se to má tak – o historii opravdu nejde. Pokud se tedy oprostíte od faktu, že to tak nemohlo proběhnout, budou se vám ty knihy líbit mnohem víc. Pokud se od toho oprostit nedokážete, raději nezačínejte ani číst. Kniha Sophie Irwin Jak si najít zámožného manžela snadno a rychle rozhodně patří k tomu lepšímu, co nám žánr může nabídnout. Zezačátku se do ní člověk sice pomalu začítá, ale jak se příběh rozeběhne, už vás nepustí. Největší problém mám se samotnou hlavní hrdinkou. Byla mi strašně nesympatická. Ostatní pouze využívá a vůbec se za to nestydí. Za to hlavní hrdina byl takový, jaký má být – sošný, dobře vychovaný, bohatý a udatný. Už od 60. strany víte, jak to asi dopadne, ale to také patří k žánru. Jen to jiskření mezi hrdiny se budovalo na můj vkus trochu pomaleji. Taky je tam zbytečně moc postav, zvlášť když většina sester zůstává doma a do děje nijak nezasáhne. Ale možná si jen autorka připravuje půdu pro pokračování. Pokud hledáte nějakou knihu, která vás zahřeje v současné zimě u srdce, klidně po ni sáhněte. Nebo pánové – je to krásný valentýnský dárek :-)

Za mě trochu lepší 3*/5*

PŘEČTĚTE SI TO, POKUD: máte rádi romantiku a líbili se vám třeba Bridgertonovi nebo Rebelky z Oxfordu.

NEČTĚTE TO, POKUD: jste historický hnidopich a romantika se vám na stránkách knih nelíbí.

Kniha vychází pod edicí RED 1. 2. 2023. Já jsem si ji mohla přečíst dřív díky Knihám Dobrovský.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz