Hlavní obsah

Číšník nám v restauraci naúčtoval dvojnásobné ceny. Když jsme odmítli zaplatit, zavolal ochranku

Foto: freepik/Freepik.com

Chtěly jsme si s kamarádkou jen užít klidný večer a dobré jídlo. Místo toho jsme skončily v trapné hádce s číšníkem, který nám předložil účet téměř dvojnásobný oproti cenám z jídelního lístku.

Článek

Nevinný začátek večera

Do té restaurace jsme zašly poprvé. Byla hezky zařízená, hrála příjemná hudba a obsluha se zpočátku chovala mile. Objednaly jsme si víno, předkrm a hlavní jídlo, všechno vypadalo v pořádku. Nikdo by netušil, že se z poklidné večeře stane scéna, na kterou nezapomenu.

Když přišel účet

Když nám číšník přinesl účet, okamžitě mi zatrnulo. Částka byla skoro dvojnásobná oproti tomu, co jsem si spočítala podle jídelního lístku. Myslela jsem, že jde o chybu, a slušně jsem ho upozornila. Jenže on se tvářil, jako by o ničem nevěděl. Tvrdil, že ceny v menu jsou „zastaralé“ a že mají nové, prý platné od minulého týdne. Jenže o žádné změně nikde nebyla zmínka.

Pokus o vysvětlení

Snažila jsem se zůstat klidná. Vysvětlila jsem mu, že pokud mají nové ceny, musí být uvedené v lístku, jinak to není v pořádku. Kamarádka se mezitím podívala na web restaurace, kde byly uvedené ty samé nižší ceny, které jsme čekaly. Ukázala mu to, ale on jen mávl rukou a řekl, že „to ještě nestihli aktualizovat“. Připadalo mi to absurdní.

Z napětí se stala hádka

Řekly jsme, že zaplatíme částku podle ceníku, který jsme měly k dispozici, a ne o tolik vyšší. V tu chvíli se číšník začal rozčilovat. Změnil tón a obvinil nás, že se snažíme okrást restauraci. Mluvili jsme už dost nahlas, lidé od okolních stolů se otáčeli. Cítila jsem se hrozně trapně, ale nechtěla jsem ustoupit.

Přivolaná ochranka

Číšník odešel a po chvíli se vrátil s ochrankou. Dva muži v černém nás požádali, ať zaplatíme celý účet, jinak prý zavolají policii. Nechtěly jsme dělat scénu, tak jsme se snažily vysvětlit situaci. Ukázala jsem jim fotku menu i web s platnými cenami. Jeden z nich se na chvíli zarazil a řekl, že to vypadá zvláštně. Nakonec se rozhodli, že zavolají vedoucího.

Vyústění celé situace

Vedoucí po příchodu uznal, že došlo k chybě. Prý číšník účtoval ceny z nového ceníku, který se měl teprve zveřejnit. Nabídl nám omluvu a menší slevu jako kompenzaci. V tu chvíli jsem už byla tak vyčerpaná, že jsem jen kývla. Zaplatily jsme a odešly s pocitem, že jsme přežily něco mezi fraškou a noční můrou.

Co zůstalo po tom večeru

Domů jsem šla s pocitem, že spravedlnost sice nakonec vyhrála, ale zážitek z večera byl zkažený. Od té doby si v restauracích radši všechno fotím hned po objednání, pro jistotu. A do téhle se už nikdy nevrátím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz