Hlavní obsah
Aktuální dění

Když dojdou argumenty. Topolánek pohrozil násilím europoslanci Kolajovi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Česká pirátská strana

Europoslanec a kvestor Evropského parlamentu Marcel Kolaja

Nejenom na sociálních sítích se rozhořel spor mezi pirátským europoslancem Marcelem Kolajou a bývalým premiérem Mirkem Topolánkem. Ten eskaloval ve vulgární výrazy, a dokonce přišla na řadu i hrozba fyzickým útokem.

Článek

Spor začal už během vysílání Otázek Václava Moravce na konci března. Europoslanec Kolaja během debaty o snižování emisí nazval Topolánka lobbistou fosilního průmyslu. Narážel přitom na jeho angažmá ve strukturách EPH uhlobarona Daniela Křetínského. Bývalý premiér se ještě ve vysílání ohradil. „Já určitě nejsem lobbista fosilního průmyslu. Já nejsem zaměstnance EPH, pane,“ dušoval se.

Neuplynul ani měsíc a v rozhovoru pro youtube kanál Vox talk už ale mluvil jinak. „I dnes se vlastně věnuju v rámci toho velkého impéria, kde já teda už jsem jenom krátce v EPH (…) se věnuju dekarbonizaci a věnuju se projektům, které se týkají i třeba distribuce vodíku,“ přiznal, na což Kolaja upozornil na Instagramu. Ve stejném rozhovoru se Topolánek vrátil i k původní výměně názorů v OVM.

Málem jsem mu natáhnul

„On mě chtěl urazit a povedlo se mu to. A když ten pořad skončil, tak jsem mu řekl, vážený příteli, ještě pět minut a já jsem vám ji v tom přímém přenosu natáhnul,“ šokoval Topolánek. „Mně je to jedno a mě nebude nikdo beztrestně urážet,“ dodal v rozhovoru.

Právě na taktiku zatloukání upozornil na svém Twitteru sám Kolaja. „Strategie „zatloukat, zatloukat, zatloukat“ v provedení Mirka Topolánka. Nejdřív tvrdí, že pro Energetický a průmyslový holding (EPH) miliardáře Daniela Křetínského nepracuje, o tři týdny ale řekne, že pro EPH pracuje. Lobbista fosilního průmyslu, no,“ uvedl. A reakce na sebe nenechala dlouho čekat. „Neber si mě do huby, ty blbý k****e…,“ reagoval Topolánek.

Vzápětí se strhla bitva podporovatelů obou táborů. „To je strašně směšný, jak dopadla tahle ztroskotaná politická figura, nyní lobbista EPH,“ reagoval jeden z uživatelů. „Furt stejnej zakomplexovanej a ulhanej odéesák jako v době svého premiérování. Vy opravdu nestárnete!“ přidal se další. „Odsuzuji vaši sprostou urážku, pane Topolánku, a vyzývám vás, abyste se omluvil. Máte-li s panem Kolajou problém, sdělte mu to slušně,“ dodal jiný uživatel. Někteří zase kritizovali Kolaju za to, že dostatečně nerozlišuje práci pro někoho a zaměstnání.

Sám Kolaja reagoval s vtipem. „Opravdu škoda, že to s tou kandidaturou do čela Svazu průmyslu nevyšlo. S takovými diplomatickými schopnostmi by český průmysl prosperoval jedna báseň,“ napsal na Twitter. Valná hromada Svazu průmyslu a dopravy minulý týden zvolila novým prezidentem na období 2023 až 2027 dosavadního viceprezidenta Jana Rafaje. Nový šéf Svazu ve druhém kole porazil právě bývalého premiéra Mirka Topolánka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz