Článek
EIA
Posouzení dopadů na životní prostředí severního zeleného kříže Prahy - se jeví procesně vadné, když vynechalo hledisko památkové péče. Ale i obecně z hlediska třech pilířů udržitelného rozvoje je nevěrohodné. Je varovné, když předražená investice s cenou včetně výkupů okolo 3 mld/km, nesplňující svůj dopravní účel - získá kladnou EIA. Systém hodnocení EIA, selhává.
Zřejmě tím, že jej platí investor a ne nezávislá instituce hájící zájem trvale udržitelného rozvoje dle Stavebního zákona. Řadu kritérií je třeba posuzovat vcelku. Stále chybí občany a petenty roky požadované nezávislé multikriteriální posouzení více variant. Malý hybridní dálniční okruh přes Prahu nejen že bude dražší, než ve volné krajině, ale nevratně znemožní rozvoj severu Prahy v řádu stovek miliard.
Negativa malého okruhu přes Prahu
- vyšší cena o desítky miliard
- bariéra a zaškrcení rozvoje Prahy jako města krátkých vzdáleností
- znehodnocení kulturní památky
- znehodnocení rekreačního území
- znehodnocení potencionálně obytného území
- tunely a mosty jsou nebezpečné z vojenského hlediska
- dopravní indukce nesníží ale zvýší množství aut ve vnitřním městě
- nenaplní cíl, který všichni od okruhu očekávají, tj. že odvede dopravu z Prahy
Pozitiva velkého okruhu přes Středočeský kraj
- nižší cena o desítky miliard
- ohleduplnější k přírodě, památkám a obytnému městu krátkých vzdáleností
- lepší prostupnost území s nižší hustotou osídlení
- lepší vojenská bezpečnost
- pro tranzit je o 8,5km kratší než malý okruh přes okraj Prahy
- uvolní konce radiál pro městskou dopravu
- je iniciační pro rozvoj Středočeského kraje

Plán okruhu z roku 1930
- Plán okruhu z 30. let minulého století o šíři 17,5m vedl za hranicí Prahy. Dnešní 50m široká dálnice s 250m širokým koridorem v Metropolitním plánu vede přes město!

Srovnání velikosti okruhů měst v Německu a v Praze
- Srovnání velikosti okruhů měst v Německu a v Praze. Hrozí, že na vzdory velikosti bude mít Praha okruh jako 40% Drážďany či Lipsko.
Je zásadní, že kompaktní obytné město krátkých vzdáleností s ulicemi, chodci, hřišti a lesoparky je neslučitelné s koridorem transevropské dálnice s tunely, mosty, sklady, pumpami a zácpami na všech přivaděčích.
Trvale udržitelný rozvoj a Nový urbanismus posledních 40 let jsou opakem omylu inženýrství desurbanismu 50. let. Desurbanismu, který nám dálnicí ve městě opět hrozí!
Čekáme až nás aktivisty v zájmu normálního zdravého rozvoje Prahy fakticky podpoří i ministerstva kultury, životního prostředí a místního rozvoje a pomohou vše pochopit i ministerstvům dopravy a financí.
A prosíme, a čekáme i Vaši podporu, vážené Zastupitelstvo HMP !
Zdroj:
Rozumná doprava: Petice za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja






