Hlavní obsah
Zdraví

Jednodenní chirurgie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Depositphotos ID: OD-3435846

Jednodenní chirurgie

Lékař vás ošetří ale né v nemocnici. Pouze v soukromé ordinaci. Připravte si hotovost. Kartičku pojišťovny nepotřebujete.

Článek

Zavolal jsem do státem provozované nemocnice a objednal se na ošetření u ortopeda. Dostal jsem termín za dva měsíce. Zdálo se mi to dlouho ale bolest nebyla tak velká, abych ji nevydržel. Když se přiblížil termín, zavolala sestřička a sdělila mi, že mě lékař ošetří ale né v nemocnici, nýbrž v soukromé ordinaci. Jinak řečeno, kartičku pojišťovny nechte doma a připravte si hotovost. Termín a hodina ošetření prý platí.

Chvíli jsem překvapivou informaci rozdýchával ale další měsíce jsem čekat nechtěl. Navíc se blížily Vánoce, já chtěl mít zákrok za sebou.

Budova, ve které se soukromá klinika jednodenní chirurgie nacházela byla ponurá a napůl prázdná. Vstupní halu zdobil jen vrátný, který mi vyčinil za to, že manželka zastavila před vchodem. V té době jsem už špatně chodil. Na dotaz, kde můžeme odstavit auto, odpověděl, že žádné parkoviště nemají. Tři místa před budovou jsou vyhrazena jen pro zaměstnance.

V recepci mě slečna vlídně přivítala. Vyplnil jsem dotazník a do pěti minut byl v ordinaci. I lékař byl příjemný, jen jeho první dotaz jsem nepochopil. Prý kde jsem se o jejich klinice dozvěděl. Vyšetřil mě a stanovil termín operace, který vyhovoval oběma stranám. Když už bylo jasné, že za zákrok zaplatím, tak mě zajímalo kolik. Lékař vyřkl přijatelnou částku. Ulevilo se mi. Při odchodu jsem obdržel předoperační instrukce.

V den D šlo všechno dobře, ani vrátný nic nenamítal, když jsme opět zastavili před vchodem. Nebyl tam. V přijímací kanceláři prošla sestra předoperační vyšetření a určila pokoj, kde budu na zákrok čekat. Taky mi přidělila něco jako slušivé pyžamo. Zbývalo jen zaplatit. Položil jsem na pult částku a sestra vypsala příjmový doklad. Když zvedla oči pochopil jsem, že něco nesedí. Taktně mi sdělila, že částka, kterou potřebuje je čtyřikrát vyšší. To byla první paralýza dne. Informaci lékaře o výši platby za zákrok potvrdila, ovšem tu prý budu platit až později. Nyní se jedná o povinnou položku, bez které se nepohneme. Poplatek za nespecifikovaný nadstandard dělal rovných deset tisíc. Tolik jsem u sebe neměl ale potvrdil jsem, že zaplatím.

Průběh operace nedokážu posoudit, její výsledek však ano. Jisté zlepšení se dostavilo a dva roky jsem měl pokoj. Za zmínku stojí snad už jen pooperační kontrola, která již na pojišťovnu šla. Trvala krátce, lékař se jen zeptal, zda je vše OuKej. Předal mi zprávu a rozloučili jsme se. Stálo v ní. Pacient se cítí dobře, datum další kontroly a tři fiktivní položky ošetření, které nebyly provedeny.

Na další kontrolu jsem už nepřišel.

Dnes mám jiného lékaře v jiné nemocnici. Vyčkám si v čekárně 2 hodiny a všechny úhrady jdou na zdravotní pojišťovnu. Dokud to půjde, budu chodit do státního. Nechtěná manipulace s pacientem mi vadí. Vlastně s pacientem i s pojišťovnou.

Anketa

Jste ochotni si u lékaře připlatit?
Ano, když je to nutné
31,3 %
Ne. Spoléhám na zdravotní pojišťovnu
68,8 %
Je mi to jedno
0 %
Celkem hlasovalo 16 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz