Hlavní obsah
Počítače a elektronika

Zničil krásné, vymyslel uniformu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Tombi

Ilustrační foto

Finský šampion měl pokročilý, zelený, třířádkový display a opravdová tlačítka. A ještě jednu obrovskou výhodu. Kromě volání a SMS se s ním nedalo dělat vůbec nic.

Článek

Pán z Cupertýnské zeleniny vykročil do velkého byznysu rázně. Psal se rok 2007 kdy představil první jablečný telefon. Luxusně vyhlížející placka si i přes vysokou cenu našla první nadšence. Bylo jich asi 100 milionů.

Svět rychle zareagoval, výrobci je začali chrlit. Bez tvaru, bez tlačítek a většinou v černé barvě. Výhodou bylo jednoduché ovládání, tisíce aplikací a nevídané možnosti komunikace. Bezplatné volání spojilo svět.

Minulý víkend jsem vyrazil na chalupu a zapomněl nabíječku na telefon. V šuplíku ve stodole už dlouho ležel jeden starý kousek finského výrobce. Baterie dávno odmítla poslušnost ale po připojení do zásuvky, světe div se. Telefon naskočil a já se vrátil do doby kamenné. Měl zelený, pokročilý třířádkový display, atraktivní tvar, modrozelenou barvu a opravdová tlačítka, která vykazovala lehké opotřebení. Přišlo mi to úžasné, autentické a originální.

Mimo baterie, která se kdysi pyšnila týdenní výdrží, skýtal ještě jednu obrovskou výhodu. Kromě volání, posílání SMS se s ním nedalo dělat vůbec nic. Paráda.

Vnoučata už tak nadšená nebyla. Prý kde to má internet a obrazovku? Vybalil jsem trumf a ukázal jim hada. Hráli ho minutu. Chtěl jsem se pochlubit i ostatním ale nikdo neprojevil zájem.

Po návratu domů mi nezbylo než se potupně vrátit do současnosti. Placka vycítila elektrický impuls, připojila se k internetu a začala chrlit data. Sociální síť a přehršel emailů. Celkem jich bylo šest. Jéžiši!

Jejich vyřizování mi zabralo téměř hodinu. Byl jsem unavený a bolely mě oči. Jsem staršího data výroby. Poslední zpráva vykazovala nedoplatek za elektřinu, který bylo třeba uhradit. S pomocí dcery bych dokázal zaplatil i telefonem. Chvíli jsem přemýšlel, pak se obul a vyrazil hezky pěšky na poštu. Byl krásný jarní den a stromy kvetly. Procházku parkem a relativně čistý vzduch, telefon nenahradí.

Finský šampión skončil tam, kde trávil svoje důchodová léta. V šuplíku. Už není použitelný. Tak zanikla krása, která mě na začátku tisíciletí provázela přes deset let. Být v kontaktu s okolním světem potřebuji. Placka mi sice podráží nohy, ale musím ji přeprat. Po krátkém úletu ji beru na milost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz