Článek
Anketa
Pochybný prodej mixérů, výkonných vysavačů s batohem nástavců a zaručeně nejlepších východoněmeckých hrnců byl doménou přelomu tisíciletí.
Pořádaly se autobusové výlety ( takzvané poznávací zájezdy ) hlavně pro důchodce, třeba na hrad, zámek či za kulturou.
Jenže hrad byl vždy na kopci a obava pořadatelů o zdraví důchodců byla dostatečná na to, aby výstup neriskovali. Slíbený dvouchodový oběd v útulné restauraci byl nahrazen levným pokrmem v zájezdní hospodě, kde zcela náhodou probíhala výhodná předváděcí akce. Sice chyběl Horst, ale zázračné deky, multifunkční vysavače a kvalitní ocelové nože, vše s doživotní zárukou pro prvního majitele, nejlépe důchodce, byly za výhodnou cenu k okamžité koupi.
Když měl někdo štěstí a hodného naivního dědečka, jako byl ten náš, podědil vše. Zakoupené zboží i dluhy, které se prarodičům nepodařilo do smrti splatit.
Dnes už to funguje jinak. Výhodné poznávací zájezdy vystřídaly nevyžádané prodeje či ankety po telefonu. Nabízejí energie, pojištění, neveřejné nabídky operátorů či zákaznický průzkum. Horsta vystřídal automat, v lepším případě člověk. Otravná čísla si dnes můžete najít na internetu a zablokovat si je.
A jak s nevyžádanými hovory bojuji já? Hned se zeptám volajícího, kde vzal moje číslo, a přesto, že mi neodpoví, chovám se k němu slušně. Telefonistu pozdravím a zeptám se, co potřebuje. Na to jej upozorním, že já nejsem já, a hlasitě zavolám sám sebe: ,, Karle, máš hovor.” Požádám volajícího o chvíli strpení, telefon odložím a skočím si třeba na svačinu. Někteří čekají méně než minutu jiní vydrží i dvě. Překvapila mě ale společnost, nabízející porovnání služeb. Urputně se snažili 6 minut a 12 vteřin.
S mírně škodolibou radostí pak vyplním zaslaný dotazník spokojenosti. Když vydrží čekat aspoň minutu, píšu:
** vše proběhlo přesně dle mých představ **. Ze stejného čísla mi už nikdy nevolali.