Hlavní obsah
Cestování

Neprofesionalita Českých drah? Stěžujte si na Správu železnic

Foto: Topi Pigula

Stovky lidí neodjely včas nikoliv proto, že na troleje spadl strom, ale proto, že se nedozvěděly, že jim jede vlak z jiného nádraží.

Článek

To, že spadne strom na vedení a znemožní provoz železniční dopravy je zásah vyšší moci. Občas se podobná věc stane. Ve středu 4. 10. z přesně stejného důvody byly rušeny vlaky z Prahy přes Ústí nad Labem a Děčín směrem do Berlína.

Těsně před odjezdem mezinárodního vlaku se ozvalo hlášení nádražního rozhlasu, že vlak byl z důvodů nepříznivých klimatických poměrů zrušen. O půl hodiny později byl zrušen i vlak vnitrostátní dopravy do Ústí nad Labem. To, že je vnitrostátně zavedena náhradní autobusová doprava, se cestující nedozvěděli.

Foto: Topi Pigula

Spoj zrušen - cancelled

„Naučte se česky, já rusky neumím,“ odpověděla nepříjemně zvýšeným hlasem informátorka na pražském Hlavním nádraží ženě mluvící ukrajinsky. Jeden z cestujících vypomohl s překladem a vysvětlením, takže ukrajinská cestující nakonec dostala vytištěný papír s nejbližším pravděpodobným spojem. Pokud ho opět bez náhrady z důvodů „nepříznivých klimatických poměrů“ ČD nezrušily.

Foto: Topi Pigula

Odstavený vlak v Kralupech, kam dojížděla náhradní autobusová doprava

Nadávat na národního dopravce je ale poněkud nespravedlivé, máslo na hlavě má Správa železnic, která ačkoliv věděla, že ještě řadu hodin nebude schopná pustit vlaky na poškozenou trať, nebyla schopná informaci dodat k cestujícím. Náhradní autobusová doprava, která místo z hlavního nádraží vyjížděla z nádraží Praha Holešovice, což znamenalo dopravil se kousek metrem, zůstala cestujícím díky hlášení a informačním cedulím utajená.

Jediné, co se dozvěděli byla prostá skutečnost, že vlak nejede. Jak dlouho nepojede zřejmě nevěděly ani České dráhy, protože prodaly místenku na nejedoucí vlak i minutu před odjezdem a aplikace Českých drah tvrdila že vlak jede bez omezení.

Foto: Topi Pigula

Problém koordinátorů je nedostatek informací


„Děláme co můžeme, ale moc informací nemáme,“ potvrdila milá paní koordinátorka, která u náhradní autobusové dopravy „naháněla“ lidi do autobusu na neoznačeném stání. Právě proto, že Správa železnic nebyla schopná dodat informace o náhradní dopravě, vyjížděl autobus z Holešovic poloprázdný, zatímco otrávení cestující čekali na pražském Hlavním nádraží pod cedulemi na chvíli, kdy se z ní dozvěděli, že ani další vlak nevyrazí.

Anketa

Jste spokojeni s kvalitou Českých drah?
Ano
22,2 %
Ne
77,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 9 čtenářů.

Řidič autobusu potvrdil, že jezdí už od rána a koordinátorka potvrdila, že výluka byla zase o několik hodin prodloužena. Nejde o to, že se stane, třeba i vlivem počasí, nehoda, která omezí dopravní obslužnost. Jde o to, že vlivem lidského faktoru nedojde k přenosu informací známé několik hodin. Chce se říct, že jsme schopni dostat člověka na Měsíc a sondu k Marsu, ale nejsme schopni změnit nápis na informační ceduli. Country for future.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz