Článek
Dne 15. srpna 1888 došlo na Masarykově nádraží v Praze k tragické nehodě, kdy parní lokomotiva vybuchla a způsobila velké škody a ztráty na životech. Toto neštěstí se stalo jedním z největších železničních neštěstí v té době v Rakousko-Uhersku a zasáhlo mnoho lidí.
Přibližně ve 20:30 hodin se na Masarykově nádraží chystala k odjezdu rychlíková souprava směřující do Vídně. Lokomotiva, která měla vést soupravu, byla typu UIV, což byla silná lokomotiva používaná pro těžké vlaky. Lokomotiva byla naplněna párou a tlak v kotli začal prudce stoupat.
V tu chvíli došlo k explozi v kotli lokomotivy, která způsobila velkou ránu a vlnu horké páry, která zasáhla několik přilehlých vagonů a stanici. Lokomotiva se rozpadla na kusy a některé části letěly až na vzdálenost 400 metrů. Byly zaznamenány velké škody na budově nádraží a na dalších stavbách v okolí.
Následky neštěstí
Následky neštěstí byly katastrofální. Zemřelo celkem 23 lidí, z toho 19 lidí ihned na místě a další 4 později v nemocnici. Dalších 35 lidí utrpělo zranění různého stupně a mnoho lidí ztratilo majetek.
Následky této nehody vedly k lepšímu zabezpečení provozu na železnici, což vedlo k větší bezpečnosti cestujících a personálu. Také došlo k vylepšení technologie používané na lokomotivách, což snížilo riziko výbuchů kotlů.
Havárie parní lokomotivy na Masarykově nádraží v roce 1888 je tragickou událostí, která způsobila velké škody a ztráty na životech. Toto neštěstí vedlo k vylepšení bezpečnosti a technologie na železnici, což zvýšilo bezpečnost cestování vlakem a snížilo riziko podobných nehod v budoucnosti. Dnes jsou parní lokomotivy mnohdy používány pro nostalgické jízdy a jsou bezpečnější díky moderním bezpečnostním opatřením.
Havárie parní lokomotivy na Masarykově nádraží byla tragickou událostí, která zanechala trvalé následky na mnoha lidech a na železničním provozu jako celku. Nicméně, poučení z této nehody pomohlo zlepšit bezpečnost na železnici, což je nesmírně důležité pro cestující a zaměstnance.