Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Parní Mikulášská jízda zasněženou krajinou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Train Lovers TL69

Čtyřkolák

Kouzelná cesta historickým vlakem nádherně zasněženým českým krajem.

Článek

Před třemi týdny, v začátku prosince, se na českých železnicích odehrála jedinečná událost - Parní Mikulášské jízdy do Libčic nad Vltavou. Tato kouzelná akce přivedla do života půvabné historické vlaky a nabídla úžasnou atmosféru pro celou rodinu.

Parní vlak, v čele s impozantní lokomotivou Čtyřkolák (434.2186), vyrazil ze stanice Praha-Vršovice v sobotu 2. prosince ve třech odlišných časech - 9:23, 13:23 a 16:41 hodin. Cestující měli možnost vybírat ze tří různých jízd, které je provedly malebným údolím řeky až do destinace - Libčic nad Vltavou.

Trasa, dlouhá 29 km, nabídla úžasný pohled na českou krajinu, a to nejen díky historickému vlaku, ale také díky výjimečnému doprovodnému programu. Ve vlaku se objevili nejen Mikuláš a jeho čert, ale i kouzelný pohled na čerstvě zasněženou krajinu. Cestující tak měli možnost vychutnat si nejen krásu historických parních lokomotiv, ale také romantiku zimní krajiny.

Součástí vlaku byl nejen historický bufetový vůz s vánoční nabídkou občerstvení, ale také služební vůz pro přepravu kočárků, což přispělo k pohodlnému průběhu celé akce.

Vršovické nádraží nabídlo v den akce bohatý doprovodný program. Stánky organizátorů, partneři akce, občerstvení a oblíbený slon Elfík vytvořily příjemnou atmosféru. Návštěvníci se mohli těšit na ukázky modelových kolejišť a před odjezdem každého parního vlaku zazněly koledy u vánočního stromečku dětí z DDM Praha 5.

Technická data lokomotivy:

Přezdívka: Čtyřkolák, Dvojka,

osobní přezdívka: Vršovická Dvojka, Vršovický Čtyřkolák

Rok výroby: 1917, výrobní číslo 95

Rekonstrukce na 434.2186: 1936

Výrobce: Breitfeld & Daněk ve Slaném

Přibližný výkon: 993 – 1030 kW

Maximální rychlost: 60 km/h

Uspořádání pojezdu: 1´D  p2

Rozvod: Heusinger

Hmotnost lokomotivy: 61,5 t

Hmotnost služební: 69,5 t

Délka: 17.428 mm

Šířka:  3.036 mm

Výška: 4.570 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1.308 mm (včetně okolků 75 mm)

Průměr předního běhounu: 880 mm (včetně okolků 75 mm)

Tendr 516.024 (KkStB řada 156)

Hmotnost tendru 516.0: 17 t

Hmotnost tendru vyzbrojeného: 39 t

Průměr dvojkolí: 995 mm

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz