Hlavní obsah
Názory a úvahy

Eliška a Damián: Emma Smetana hraje hůř, než moderuje. Je to nedůstojná fraška

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jindřich Nosek (NoJin) / Wikipedia Commons / CC BY-SA 4.0

Měsíce reklam, billboardy všude po Praze. Takovou mediální masáž jsem od Primy ještě nezažil. Kamkoli jste šli, všude jen Eliška a Damián. Jako by snad přicházela revoluce v televizní seriálové tvorbě. Jenže je to jen nekoukatelná fraška.

Článek

Prima vsadila na seriál Eliška a Damián všechno. Není snad nikdo, kdo by o seriálu neslyšel ještě před jeho premiérou. Způsob, jakým byl propagován, se nedal přehlédnout. A v hlavní roli Emma Smetana.

Seriál jsem si pustil hned ze dvou důvodů. A ne, ani jedním z nich nebyla přítomnost Emmy Smetany jako hlavní postavy. Prvním a hlavním důvodem, proč jsem se na seriál začal dívat, byl velmi zajímavý námět. Mám rád tyhle nereálné příběhy, kdy se prolíná minulost s přítomností a tak trochu se cestuje časem. No a samozřejmě druhým důvodem byla reklamní masáž, která slibovala velkou podívanou. Hit, jaký tu snad ještě nebyl.

Když jsem ale shlédl první díl, byl to pro mě absolutní propadák. Druhý díl bych si už běžně nepustil, ale chtěl jsem, aby tato moje recenze nebyla založena jen na prvním dojmu z jedné epizody, proto jsem přetrpěl i druhou část. Ale je to neuvěřitelná fraška.

Cestování v čase je v seriálu naprosto směšné. Zrovna tak uvěřitelnost historických postav je nulová. Jako by snad jen nějací ochotníci předváděli v rámci prohlídkového okruhu pro návštěvníky zámku narychlo nazkoušené divadelní představení. Absentuje jakákoliv snaha o soudobý jazyk, nebo alespoň o náznak toho, že se v minulé době mluvilo trochu jiným způsobem. Všechny historické postavy se chovají a projevují, jako kdyby žily v současnosti.

Linka ze současnosti je pak ještě nudnější. Firma vyrábějící marmelády, kde nikdo nepracuje, jen se tam ochutnává a drbe, je ve ztrátě. Nic víc z toho za ty dva díly nevylezlo. Kladně hodnotím pouze herecké výkony ostřílených herců jako je Michaela Kuklová nebo excelující Dana Syslová.

Nejhorším, co mohlo seriál potkat, je však Emma Smetana. Po shlédnutí prvních dvou epizod je jasné, že Emma Smetana je typickým příkladem osoby disponující všestranným antitalentem. Nikdy nevynikala už jako moderátorka či publicistka. Její pokusy stát se zpěvačkou ztroskotaly hned na startu. V srpnu musela své sledující na sociálních sítích prosit, aby si koupili vstupenky na její koncert, kde měla vystupovat společně se svým partnerem. No a nyní musím konstatovat, že hraní jí jde ze všeho absolutně nejhůř.

Její hlasový projev nemá s herectvím nic společného. Není jí skoro rozumět, každý její úsměv je na první pohled předstíraný, mimika a gesta také postrádají logiku a význam. Méně výraznou postavu, než je její Eliška, jsem snad neviděl nikdy v žádném seriálu. Kdyby tam nebyla, seriál bych hodnotil určitě alespoň o stupínek pozitivněji. Jenže ona tam shodou okolností hraje hlavní roli. Když jsem se na to tak díval, přemýšlel jsem, jak ji někdo mohl do takové role obsadit. To režisér nevidí, že se do té role nehodí, že postrádá herecké vlohy?

I na webových stránkách Československé filmové databáze má tento seriál bídné hodnocení a nedosahuje ani na deset procent. Já už se určitě na další epizody dívat nebudu, protože pro mě seriál ztratil veškerý potenciál, který měl.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz