Hlavní obsah
Lidé a společnost

Raději chci být demisexuál než namyšlený a sebestředný pitomec. Bohužel jsem oboje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Oleksandr P. / Creative Commons / pexels.com

V seznamování jsem jasný demisexuál, ale s neznámými lidmi to mám přesně naopak. Nevím, jestli pro to existuje nějaké označení. Možná budu první, tak bych to mohl i pojmenovat.

Článek

Spoustě z vás asi nebude termín demisexuál úplně jasný a já tomu naprosto rozumím. Taky jsem ho ještě před nedávnem neznal. Kdo se taky má vyznat ve všech těch pojmech. Dnes jich existuje snad tisíc. Když jsem ale slyšel definici demisexuála, uvědomil jsem si, že je to přesně o mě. Tedy vlastně jen v některých případech.

Pokud se s někým začnu přátelit nebo poznám novou osobu, nemusí mi přijít na první pohled vůbec přitažlivá. Až na základě vzájemného poznávání a sbližování, kdy si k té osobě vytvářím citové pouto, mě začne přitahovat i fyzicky. Tak jsem to měl se vztahy ve svém životě vždy. A to je prakticky definice demisexuála, tedy člověka, který si musí vytvořit ke člověku pouto, aby jím byl fyzicky přitahován.

Je to někdy trochu oříšek. Když se totiž někomu líbím já, tak mě ten člověk prakticky nezajímá, protože k němu nemám žádné citové pouto. Řada potenciálních vztahů tedy může ztroskotat na tom, že nejsem včas schopen vyjádřit své sympatie, které by se možná časem projevily. Tak to ale prostě je.

Na druhou stranu trpím i něčím, pro co asi ještě neexistuje pojmenování. Mnozí by to možná mohli nazvat obyčejnou arogancí nebo povýšeností, ale já to tak neberu. Problém u mě spočívá v tom, že některými lidmi jsem fyzicky přitahován na první pohled. Musí to být ale zcela cizí lidé. Nesmím s nimi mít vůbec žádný vztah, tedy ani pracovní, protože tam se už nějaké to pouto vytváří.

U takových lidí, kteří mě přitahují na první pohled, ale usiluji o seznámení. Když k němu však dojde, pak to většinou brzy končí zklamáním z mojí strany. Fyzická přitažlivost u mě totiž končí v momentě, kdy tito lidé otevřou pusu. To je samozřejmě myšlené obrazně. Znamená to to, že jak člověka, který pro měl byl zpočátku fyzicky přitažlivý, poznávám, zjišťuji jeho inteligenci, pohled na svět, názory nebo i způsob jeho uvažování. A fyzická přitažlivost k takové osobě klesá a klesá, až pomalu úplně zmizí.

Jako fyzicky přitažlivé objekty si tedy pravděpodobně vybírám osoby sice krásné, ale takové, které mě svou mentální kapacitou brzy odradí. Občas říkám, že jak otevřou pusu, přitažlivost je prostě pryč. Přijde mi to jako naprostý opak demisexuála. Hledal jsem, jak se dalo, ale termín pro to skutečně neexistuje, nebo se mi jej jen nepodařilo dohledat.

Shrnutím tedy mohu říci, že když mě někdo přitahuje na první pohled, tak mě brzy přitahovat přestane, až si s ním párkrát promluvím. Pokud mě někdo nepřitahuje, pak se s ním musím nejdříve poznat a vytvořit si k němu pouto, aby mě vůbec přitahovat začal. To opravdu není pro partnerský život úplně jednoduché. Ideální je pro mě totiž pouze kombinace obojího. A takového člověka jsem v životě potkal jen jednoho.

Raději bych ale zůstal u toho demisexuála. Pro lidi to zní mnohem přijatelni. Vytvořit si k někomu pouto zní hezky. Když někde řeknu tu druhou nepojmenovanou možnost, pak to při nesprávném zvolení slov může vypadat, že jsem namyšlený a sebestředný bez schopnosti přijmout toho druhého takového, jaký je.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz