Hlavní obsah
Finance

Navýšení zisku o 285 % v malé obchodní firmě za 4 měsíce

Foto: Uzdravujeme Firmy

Když zavedete systém a řád do firmy a trváte na dohodnutých principech, výsledky se někdy dostaví neuvěřitelně rychle.

Článek

VÝSLEDKY

+ 85% nárůst obratu (vs. stejné období roku předtím)

+ 285% navýšení zisku (vs. stejné období předchozího roku)

+ 27 nových B2B odběratelů

NÁŠ ÚKOL

Zvýšit obrat minimálně o 30 % a udržet průměrnou marži alespoň na stejné výši.

JAK JSME TOHO DOSÁHLI

1. Získání nových zákazníků

  • Důsledné vedení prodejního týmu, který mohl výsledky ovlivnit nejvíce.
  • Vytvoření databáze kontaktů v ČR, SR i zahraničí a jejich obvolávání 2× týdně.
  • Získání cca 3-4 nových zákazníků měsíčně na jednoho obchodního zástupce.

2. Využití potenciálu stávajících zákazníků

  • Jeden z největších e-shopů rozšířil v říjnu náš sortiment o 27 položek a už od listopadu se tím zdvojnásobil náš obrat přes tento prodejní kanál.
  • Upřednostnění zákazníků s vyšší marží s cílem prodávat více stávajícího sortimentu, ale také jeho rozšiřování, čímž stoupala průměrná marže.
  • U jednoho zákazníka jsme zvýšili průměrnou marži o 10 % výměnou položek s nízkou marží, za položky s vyšší marží.
  • U 7 zákazníků s historicky nejnižšími nákupními cenami a průměrným obratem jsme zredukovali sortiment o položky s nejnižší marží. K poklesu obratu nedošlo ani po redukci sortimentu.
  • Zbavili jsme se špatně prodejných položek u jednoho zákazníka výprodejovou akcí s agresivní slevou. Za 14 dní prodali neuvěřitelných 30 % našich málo prodejných položek.

3. Skladové zásoby bez výpadků

  • Museli jsme vyřešit značné výpadky v sortimentu, protože best sellers byly hned vyprodané a dodávka zboží z Japonska trvá cca 2,5 měsíce.
  • Výprodejem jsme získali Cash na nákup vysokoobrátkových položek a vyřešili tím sklad.
  • Zvýšili jsme skladové zásoby nejprodejnějších položek na trojnásobek a tím se nám podařilo mít dostatečné skladové zásoby po delší dobu.

HLAVNÍ KLÍČ K ÚSPĚCHU

Motivace prodejců – důslednost, důslednost a zase důslednost při kontaktování zákazníků.

Pravidelné jsme získávali nové zákazníky tím, že jsme 2× týdně společně s prodejci obvolávali potenciální kontakty.

Nejtěžší byly první 2 měsíce – znamenaly nepříjemný tlak na prodejce něčím, čemu z počátku nevěřili.

Když ale viděli, jak skvěle to funguje, začali obvolávat sami – zvyšovala se tím jejich provize.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz