Článek
Jak vybudovat franšízovou síť?
Pracoval jsem pro PK Solvent, majitele drogerií TETA. V jeden okamžik se majitelé rozhodli, že změní koncept TETA do premiovějších prodejen, takže některé ze stávajících franšízových prodejen se „nevešli“ do požadovaných pravidel.
Vymysleli jsme, že otevřeme pro tyto prodejny novou síť a nazvali jsme ji TOP Drogerie. Dostal jsem za úkol novou sít připravit a nastartovat.
Včetně provozních věcí, konceptu, věrnostního klubu, vymyslet nový branding (logo) a vytvořit pro síť také strukturu nového letáku.
O novém IT systému, platebním systému pro zákazníky ani nemluvě J. Legrace to nebyla a hlavní důvod byl, že jsem nedostal kompetence ve vztahu ke kolegům, které by si takový projekt zasluhoval.
Každý z mých kolegů měl spoustu svých jiných cílů a projektů, tak se málokomu na mne dostával čas. Tlačil jsem „ale káru nové maloobchodní sítě“ vytrvale a důsledně dál, překonával odmítnutí, vyžadoval plnění úkolů a pak jednoho dne jsme spustili novou síť TOP Drogerie, a bez jediného dne zpoždění.
Výsledkem bylo, že jsme otevřeli 281 prodejen v jeden den (cíl byl alespoň 250 prodejen) a „světe div se“ všechny prodejny a jejich systémy běželi bez potíží.
Na své narozeniny jsem pak dostal od kolegů takovýhle dort jako odměnu od kolegů (logo TOP drogerie bylo na dortu).
Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!