Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jak se u nás staví silnice aneb Za to by se mělo trestat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Věra Vaňková, vlastní foto

Konečně se staví severovýchodní obchvat Pardubic. A je na čase, neboť dopravní situace v krajské metropoli je opravdu neúnosná. Mám však obavy, zda se jeho dokončení vůbec dožiju.

Článek

Ne, nechystám se v nejbližších letech na onen svět, ale když vidím, jak probíhají stavební práce, pomalu ztrácím iluze.

Kupříkladu, úsek budoucího obchvatu v městské části Trnová, který navazuje na stávající komunikaci, měl být zprovozněn 1. září letošního roku. Záměrně byly stavební práce v tomto úseku naplánovány na prázdniny, neboť kvůli nim musela být uzavřena velice frekventovaná výpadovka z centra směrem k dálnici Praha – Hradec Králové, po níž mimo jiné jezdí velké množství spojů MHD do místních škol, na univerzitu a do průmyslové zóny v Semtíně.

Prázdniny utekly jako voda a my všichni, řidiči a uživatelé MHD, jsme se těšili na otevření inkriminované komunikace, jelikož dlouhá objízdná trasa nám ubírala čas a peníze. A ouha! Máme říjen a silnice je stále uzavřená. Proč? Kvůli naprosté fušeřině, která se může objevit snad jen u nás.

Při kontrole ŘSD bylo zjištěno, že dodavatelská firma položila nekvalitní asfalt. Viděla jsem na vlastní oči, jak se drolil, povrch vypadal hůř než na místní komunikaci v té nejzapadlejší vísce. I naprostý laik musel poznat, že je něco špatně. Takže firma, která to zpackala, musela vrstvu vyfrézovat a pokladá ji znovu. Na vlastní náklady, ale co je to platné. Nám zbytečně promrhané pohonné hmoty nikdo nezaplatí.

Ani dopravní podnik není nadšený, že spoje musí dál jezdit po objízdné trase. Ještě štěstí, že disponuje moderními trolejbusy, které zvládnou část cesty urazit bez trolejového vedení. Jinak nevím, jak by situaci řešil.

Stavbu tohoto pouhé 4 kilometry dlouhého obchvatu provázejí i další komplikace, způsobené lidským faktorem. Možná jste už slyšeli o nejdelším zavěšeném mostu u nás, součásti budoucího obchvatu, který překlene řeku Labe, místní potok a cyklostezku. A na jeho stavbě narazila kontrola také na značné nedostatky: Odchylky od projektové dokumentace a nepřesně provedenou betonáž. Tudíž musel zhotovitel jedno nosné pole odstranit a začít budovat znovu. Důsledky této fušeřiny odnesli i obyvatelé nedalekého sídliště, neboť bourací práce byly spojeny se značným hlukem.

Kladu si otázku, jak se tohle vůbec může stát? A jak můžou takovéto firmy dál získávat lukrativní zakázky? Za to by naopak mělo trestat, a že by nějaký trest padl, se zatím na veřejnost nedostalo.

Zdroj informací: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/cast-obchvatu-pardubic-se-kvuli-nekvalitnimu-asfaltu-zpozdi-352040 https://zdopravy.cz/dalsi-problem-na-stavbe-obchvatu-pardubic-cast-mostu-musela-kvuli-spatne-betonazi-pryc-215606/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz