Hlavní obsah
Lidé a společnost

K lékaři se už telefonem neobjednáte. Registrace přes internet má asi jediný cíl: Zbavit se pacientů

Foto: Pixabay.com/cz/photo/clinical

Zatelefonovat do ordinace lékaře a domluvit si termín se sestrou, to už je pro nás, pacienty, jen krásný, nesplněný sen. Sestra vám, když náhodou telefon zvedne, kategoricky sdělí: musíte se objednat přes naše stránky! A v tom je ta rafinovanost.

Článek

Zatelefonovat do ordinace lékaře a domluvit si termín se sestrou, to už je dnes pro nás, pacienty, jen krásný a nesplněný sen. Možná se i dovoláte, když budete mít velké štěstí a číslo nebude zrušené, ale sestra vám kategoricky sdělí: musíte se registrovat přes naše stránky! A v tom je ten skvěle vymyšlený fígl.

Registrovat se či objednat je totiž tak složité a většinou zcela neproveditelné. Moje dnešní zkušenost. Na stránkách Lékařského domu v naší čtvrti na okraji Prahy jsem si vyhledala oddělení endokrinologie a našla číslo. Po pěti vyzváněcích tónech se ozvala překvapená sestra kdo že si to dovolil zavolat. Když jsem jí řekla, že se chci u pana doktora zaregistrovat a ráda bych získala termín, prohlásila striktně: Nepřijímáme nové pacienty! Jestli jste byla na naší stránce, tak jistě víte, že jste se měla přihlásit přes naši aplikaci a ne sem telefonovat! Termíny u jiných lékařů endokrinologů ale jsou až na červenec. Takže se přihlašte a někdo snad na vás vyjde!

A tak jsem si otevřela stránku endokrinologického oddělení a rozklikla aplikaci, která nesla název ženského jména. Připouštím, že nejsem žádný počítačový mág, ale na tohle mi moje praxe běžného uživatele nestačila. Ne proto, že by to bylo tak složité pochopit. Bylo to prostě nepřehledně udělané pro někoho jako já, který se chtěl nově registrovat a zároveň požadoval i termín, tam prostě nabídka nebyla…. Podmínkou, jak se vůbec někam posunout, ale byla základní registrace na vstupní stránku oddělení. Zadala jsem mail a formulář požadoval registrační kód, který mně prý zašlou a měla jsem ho najít ve svém mailu. Našla, vyplnila, odklikla. Registrace neproběhla, zahlásila mi stránka. Opakovala jsem celý proces znovu a opět: registrace neproběhla…. A ještě po třetí. Opět marně. Když jsem to chtěla zkusit znovu, napsalo mi to: Příliš pokusů, přihlášení zrušeno, zkuste to později. A bylo. Zkusila jsem to za hodinu. Opět stejný průběh: příliš mnoho pokusů, zkuste to později…

Kolik lidí vydrží s nervy a bude přihlášení zkoušet do nekonečna? A vyjde to vůbec někdy? Přitom jde jen o přihlášení do systému, další úkony jako vybrat si co vlastně žádám, když se mi nehodí ani jedna nabídka s tím, že formulace jsou matoucí, to by byl další horor. Zkusíte to jednou, dvakrát, pak ještě druhý den a pak naštvaně začnete hledat další endokrinologii.

A o to, mám pocit, právě jde. Zbavit se pacienta. Odfiltrovat ty otravy, co chtějí vyšetřit, poradit, prostě potřebují lékařské služby. Po téhle anabázi s přihlášením možná budou potřebovat už i psychiatra a nějaké ty prášky na uklidnění. Já jsem tedy byla naštvaná dost. A nejde jen o to, že člověk při tom ztrácí nervy, ale ztrácí i čas. Ten čas, který si zřejmě chtějí zdravotníci internetovými aplikacemi ušetřit. Přitom ještě není tak úplně daleko doba, kdy prostě člověk zvednul telefon, zavolal do ordinace a domluvil si se sestrou termín. Byla to otázka minuty. Teď jste přikovaný k počítači na půl hodiny a po půl hodině naštvaně zjistíte, že se přihlášení nezdařilo.

Můj praktický lékař má zase úplně jiný, neméně extrémní přístup. Ten filtruje své pacienty tak, že nepoužívá ani mail ani jiné elektronické rafinovanosti, takže není jak se s ním spojit. A telefony nebere. Vezme je jen opravdu ve velmi výjimečných případech. A jaké případy to jsou, to jsem ještě nerozšifrovala. Jsou dny, kdy se mu prostě nedovoláte, i když máte covid nebo jen devětatřicítky. Prostě spoléhá na to, že ten, kdo se k němu do 4. patra do čekárny doplazí, jeho služby už rozhodně potřebuje a zbytečně neotravuje nějakými recepty nebo snad dotazy na výsledky testů.

Jsou ale ještě další rafinované možnosti, jak znechutit pacienta tak, že si řekne: Ještě to tak nebolí, vydržím to nebo to dokonce rozcvičím. Ale to také nejde donekonečna. Moje kamarádka se v malém městě na severu Čech snažila dovolat na revmatologii. Přímé číslo sice našla, uvedený telefon byl zrušený a když to zkusila přes ústřednu krajské nemocnice, házelo ji to na nějaké zdravotnické zařízení ve východních Čechách. Jednou, podruhé, potřetí. Až její obvodní lékař, který prý ještě telefony bere, jí s úsměvem vysvětlil: No jo, tam když se chcete objednat, tak tam musíte dojet osobně! To jste nevěděla?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz