Hlavní obsah
Zdraví

Syndrom patní ostruhy aneb s bolestí daleko nedojdeš

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: rocketmann-team, www.pixels.com

Syndrom patní ostruhy je velmi bolestivý stav, který se řeší poměrně složitě. Dokáže nepříjemně ovlivnit kvalitu života.

Článek

Syndrom patní ostruhy je velmi bolestivý stav, který se řeší poměrně složitě. Dokáže velmi nepříjemně ovlivnit kvalitu života.

Bolesti v oblasti paty může způsobit právě výrůstek na patní kosti, neurologický problém, artritida, přetížení nebo úraz. Pokud se vám stává, že nemůžete došlápnout patou na zem a cítíte bolest, je čas navštívit lékaře. Ten vás pravděpodobně pošle na rentgenové vyšetření. To může odhalit, zda máte výrůstek na patní kosti či jiný problém. Většinou se tento problém týká lidí, kteří mají zaměstnání, kde dlouhou dobu stojí na nohou nebo jsou to běžci, kteří nohy přetěžují.

I já jsem případ, který tímto problémem trpí. Nepociťovala jsem žádný větší problém, když jednou v noci, při pokusu jít na toaletu, jsem se nedokázala postavit na nohu. Byla to obrovská bolest od paty, která usadí člověka zpátky. Tak jsem si zase sedla, s myšlenkou na to, co to je. Čekala jsem a zkoušela, než jsem byla schopna se rozejít. Toto se opakovalo několik dní po sobě. Neměla jsem žádný úraz, tak jsem nechápala, co to může způsobovat.

No, nezbylo nic jiného, než se vydat k doktorce. Ta na první pohled příčinu nezjistila a tak vypsala žádanku na rentgen. Po vyšetření jsem si volala své doktorce pro výsledky. A odpověď byla jasná. Patní ostruha. No a co teď? Tak odpovědí mi bylo, nohy nepřetěžovat, koupit si kvalitní obuv a bla bla bla . No, vyzkoušela jsem všechno. Od různých vložek, přes kvalitní obuv. Žádná změna však nenastávala.

Ono se naučíte chodit tak, že se snažíte si ulehčit. No jo, ale z toho vás pak začnou bolet záda. Navíc můžete začít i šmajdat. Po čase jsem se opět vrátila k doktorce, že bolest je častější a že to opravdu ovlivňuje běžný život. Tak jsem dostala žádanku na magnetickou léčbu. Když jsem se dostavila, tak mi pán, který toto prováděl, oznámil, že většinou to stejně nepomůže, ale že budu třeba výjimka. To vás opravdu potěší, protože si říkáte, tak proč budu mrhat časem, když to teda nepomůže. Procedur bylo deset. Z počátku se mi zdálo, že cítím úlevu. Nakonec bylo ale vše stejné.

Pak mi začal vyprávět, že se to dá řešit ještě rázovou vlnou nebo operativně. Jenže vše má své ale. U rázové vlny mi v podstatě řekl, že se to může také pohnojit. No tak to nechcete. U operace mi zase povídal, že i když se podaří odoperovat, tak se může zase vrátit. No tak si vyberte. Já si tedy vybrala, že se s ní naučím nějak žít.

Miluju procházky třeba lesem, jenže když víte, že pak přijde bolest, tak se snažíte se jí vyhnout. Někdy zase přijde překvapení, že se bolest nedostavila a přijde až následující den. No a není nic horšího, když vás někdo do paty nechtěně kopne. Bože to je bolest, která vám projede snad až do mozku.

Koupila jsem další a další boty a když už se vám povede najít ty správné, tak se zase rychle rozpadnou a stejné už nekoupíte. Nicméně se mi podařilo najít alespoň vložky, které jsou asi nejlepší volbou a s nimi se dá relativně fungovat. Naučila jsem se si ulevovat. Nicméně bolestem se člověk nevyhne.

Věřím ale, že spousta lidí tento problém zdárně vyřešila a mají klid. Já znám ale spíše ty, kterým to nepomohlo vůbec a jen si prošli obrovskou bolestí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz