Hlavní obsah
Sport

Virtuální výzva (virtual challenge) aneb sportem ku podpoře dobré věci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Sasint, www.pixabay.com

Jasně, začnu pravidelně běhat, udržím se v dobré fyzické kondici. Štíhlá figura, žádný problém vyběhnout schody nebo příkřejší kopec. Tak zhruba takovéto myšlenky se mi hlavou honily asi tři roky.

Článek

Zpětně, když jsem úplnou náhodou narazila na internetu na virtuální výzvu Jelení říje.

Ze zajímavosti jsem klikla na odkaz, protože takovou výzvu jsem nechápala, virtuálním sportem jsem byla nepolíbená. Moje představa přihlášení se do virtuální hry, klikat rychle na nějaké tlačítko a na obrazovce odběhnout několik kilometrů, vzala rychle za své. Proklikala jsem se k detailnějším informacím a zjistila, že je to něco úplně jiného. Virtuální je pouze tabulka s výsledky, jinak se ale do běhu zapojuji fyzicky, v reálném světě. Ohromné plus jsem viděla v tom, že coby lehký introvert se vůbec nemusím hlásit k většímu davu dalších nadšenců, co jdou běhat. Postačí zaběhnout zvolenou vzdálenost kdekoliv, kde uznám za vhodné a v naprosté samotě. Navíc si člověk mohl zvolit formu absolvování dané výzvy, od pěší chůze po běh, in-line brusle, veslování atd.

Výborně, takže krok číslo 1 znamená se do dané výzvy zaregistrovat, čímž mi vznikne na daném webu profil. Naklikám zvolenou vzdálenost (rozmezí bývá 50-300 km), poté vybrat odměnu, v tomhle případě kovová medaile, jinak je možné také zvolit šátek, čelenku, či sportovní ponožky. Potvrdit, zaplatit požadovanou částku a zbývá vyčkat na potvrzovací e-mail, kterým jsem přivítána do světa běžců, kolařů a dalších sportovců.

A jak vlastně celou trasu zaznamenat? Nutno podotknout, že není nutné na jeden zátah absolvovat celou vzdálenost, můžu trasu odběhnout (v mém případě v horším počasí odchodit) na několik částí a ty poté nahrát na danou webovou stránku. Je několik doporučovaných aplikací, které měří trasu, kterou člověk odběhne, mně osobně se osvědčila Sports Tracker.

Než vyrazím, zapnu a nechám běžet čas. Během trasy sleduju na mapě v aplikaci, kde vlastně jsem, kolik je průměrná rychlost a jak rychle jdu já. Ke konci aplikaci zastavím, uložím a poté s potěšením udělám screening obrazovky. Následující krok spočívá k přihlášení do profilu a nahrání důkazu o absolvované trase. Napíšu, jaký byl přesně čas a kolik km, nahraju screening a sleduju, jak se mi na obrazovce ukazuje, kolik km z dané výzvy mám splněných. Po splnění celé výzvy obvykle trvá asi 14 dní, než medaile dojde.

Zcela nadšená tím, že můžu pohybem podpořit dobrou věc (v tomhle případě šlo o jeleny), se rozhodnu prozkoumat hlubiny internetu, jestli existují i další podobné výzvy. A k mému překvapení najdu další podobné servery, kde je možné se přihlásit do virtuálních výzev. Ty jsou rozmanitější, přihlášením do nich lze podpořit léčbu konkrétních zvířátek, lidem se zdravotním handicapem nebo přispět na adopci vytipovaných zvířat v některých zoologických zahradách.

Tady se už liší i částky, které jsou hrazené, jelikož některé výzvy nabídnou kovové medaile, jiné nabízí dřevěné medaile. Výzvy jsou také přizpůsobeny tak, aby se jich mohly účastnit i děti. Někde je startovné dokonce dobrovolné, je jen na registrovaných, kolik přispějí. Za mě osobně je toto fajn sportovní výzva pro každého, kdo by chtěl sportovat, necítí se na delší vzdálenosti, ale je odhodlán trasu podstoupit. A navíc podpořit dobrou věc.

Zdroje: vlastní zkušenost a:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz