Hlavní obsah
Aktuální dění

Uctění památky obětí omezením silvestrovských oslav

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Vlnu reakcí vyvolal apel ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) na starosty a starostky obcí, aby letos nepořádali silvestrovské ohňostroje.

Článek

Ministr vnitra vyzval všechny k omezení zábavní pyrotechniky. „Obejděme se letos na Silvestra bez ohňostrojů a zábavní pyrotechniky. Požádal jsem o to dnes dopisem všechny starosty a starostky, ale obracím se s osobní prosbou i na vás.“

Důvodem není to, že tím trpí zvířata, nebo kvůli životnímu prostředí. Omezení oslav žádá ministr s ohledem na tragickou střelbu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a dvojnásobnou vraždu z Klánovického lesa. „Tyto události se bolestně dotkly mnoha lidí a rodin osobně, nepřímo pak v podstatě každého z nás,“ uvedl ministr.

Lidé na Rakušanovu prosbu reagují rozdílně. S rodinami obětí všichni soucítí, nechtějí jim prohlubovat traumata a bez ohňostrojů se část lidí obejde. Někteří i poukazují na to, že peníze na ohňostroje by se daly přeci použít i k jiným účelům. Místo ohňostrojů, petard a rachejtlí by přeci stačily jen světelné efekty. Na druhou stranu jsou tací, co tento požadavek vnímají spíše jako snahu o zakazování oslav Silvestra. K uctění památky obětí sloužil přeci den státního smutku 23. prosince.

Ve městě, kde žiji, do kterého jsem se před lety přistěhovala, roky nebyl silvestrovský ohňostroj. Výsledkem bylo, že střely z petard a rachejtlí byly slyšet téměř celou noc. Lidé si absenci ohňostroje kompenzovali po svém. Navíc amatérské odstřelování petard a rachejtlí bývá spojeno s různými zraněními. Proto nám doma stačí prskavky. Petardy bývají slyšet i před Silvestrem. Třeba včera, když jsem byla s dětmi na dětském hřišti, bylo slyšet z dáli několik ran. Hlavou mi probleskla slova svědkyně dvojnásobné vraždy z Klánovického lesa, co si myslela, když zaslechla dvě ostré rány. „Přišlo mi to, jako když někdo pouští dělobuchy, ale bylo mi divné, proč by to dělal v lese.“ Samozřejmě jsem věděla, že někdo trénuje na Silvestra, nicméně i mě napadlo, zda tyhle rány jsou s ohledem na nedávné tragické události vhodné. Pro Rakušanův požadavek mám jisté pochopení. Problém je, že na pana ministra Rakušana je již hodně lidí alergických a cokoliv, co řekne, vnímají negativně. Chápu otázku, zda by nebylo vhodné držet pietu za oběti i na Silvestra, na druhou stranu by to nemělo být řízené. To, jak si to, kdo zpracuje, je individuální a sám by si měl určit, kdy je čas jít dál.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz