Hlavní obsah
Názory a úvahy

Realita polských dálnic: Max. 80 km/h a sáček na zvracení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Schwoaze, https://pixabay.com/photos/highway-road-trucks-vehicles-3392100/

Polsko jede

Jsou Poláci opravdu napřed? Tolik blahoslavené polské dálnice sice vyrostly jako houby po dešti, jejich kvalita je však porovnatelná s čínským zbožím pozdních 90. let. Při jízdě si navíc budete připadat jako na horské dráze.

Článek

Polské dálnice se vlní už po třech letech aneb kvantita nad kvalitou tady jednoznačně ukazuje svoji tvář. Maximální rychlost se z 130 km/h sníží na pouhých 80 km/h. Aby někdo neřekl, že si vymýšlím, nabídnu reálný zážitek.

V Katovicích jsem byl poprvé v roce 2021 a samozřejmě jsem si pronajmul auto. Byl jsem svědkem skvělé nové dálnice, která vedla velmi příhodně kolem katovického mezinárodního letiště. Říkal jsem si wow, skvělá nová přehledná dálnice, mnohdy i se třemi pruhy.
Jaké však bylo moje překvapení, když jsem byl v Katovicích v červenci tohoto roku. Ta samá dálnice byla naprosto zvlněná a maximální rychlost omezená na 80 km/h. Z krásné dálnice se během pár let stala silnice hodná opravy. Podobné příběhy vidíme napříč celým Polskem.

Takové jsou polské „drogi“, stěžoval si mi jeden rodilý Polák pracující jako řidič. Prý často jezdí i do České republiky a naši dálniční síť společně s mosty jen vychvaloval. Kde je tedy pravda? Jsou Poláci napřed s dálnicemi? Možná teď zdánlivě ano, ale jelikož můžou jet maximální rychlostí 80 km/h a my skoro 150 km/h, tak je brzy doženeme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz