Hlavní obsah
Umění a zábava

AZ-kvíz. Kdo je Marsell Bendig? Nevím. Kdo je Jan Bendig? Nevím

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Zde na blogu jsem zaregistroval „kauzu“ jakýchsi bratří Bendigů. V soutěžním pořadu, jehož název znám, ale nikdy jsem ho nesledoval. Prý hlupáci a neználkové. Nemají prý všeobecný přehled. Co to je?

Článek

Co to znamená mít všeobecný přehled? I já jsem neodolal a poprvé jsem se podíval na soutěžní pořad a souboj vědomostí obou soutěžících bratrů.

Musím se přiznat, že vůbec nevím co jsou oba bratři zač. Tato znalost mi chybí, stejně tak jako bych nedokázal odpovědět na mnoho otázek, které jim dával moderátor pořadu.

A trochu jsem se zděsil, jaké „znalosti“ by měl dnes člověk mít, aby před „národem“ prezentoval svou inteligenci a všeobecný rozhled.

Čekal jsem otázky z české či světové historie a umění. Otázky zeměpisné, nebo opravdu všeobecné týkající se přírody, vesmíru, vědy a techniky.

Několik jich tam opravdu bylo. Většina dalších otázek už se týkala znalostí různých zpěváků, televizních seriálů, filmů a především bulváru.

Na televizi se moc nekoukám (sleduji pouze dokumenty, sport a občas kvalitní film), seriály nesleduji. A to bez ohledu na to, zda jsou české nebo americké. Ani na ty, které sleduje „celý národ“. Neznám tyto masově populární postavy a ani herce, kteří je hrají.

Nesleduji bulvár a tak nevím, kdy a jaké šaty měla na sobě Lady Gaga. Neznám jakési sestry Kardasian a tedy neznám ani jejich jména.

Leoš Mareš jde mimo mě a jméno jeho první desky pochopitelně neznám. On je i zpěvák? To jsou věci…

Jen se sám sebe znepokojeně ptám. K čemu mi jsou všechny přečtené knihy? Moje znalosti české a světové historie? Znalosti o přírodě, vesmíru, vědě a technice? Znalosti známých světových osobností a jejich životů? Znalosti architektury a výtvarného umění?

K ničemu!

Nemám znalosti popkultury, seriálů a bulváru. Dokonce nevím jméno znojemské umělkyně, které pobuřuje nahotou veřejnost.

Byl bych před „národem“ za blbce…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz