Článek
Dvorecký most představuje jednu z nejvýznamnějších investic do moderní infrastruktury a rozvoje Prahy, která zde desítky let chyběla. Pro Pražany znamená dobrou zprávu hned z několika důvodů. Z mostu budou profitovat i řidiči aut – protože autobusy, které dnes musí jezdit přes přetížený Barrandovský most, nově pojedou přes Dvorecký most. Uvolní se tak více kapacity právě pro osobní dopravu.
Celkové náklady dosahují zhruba 1,45 miliardy korun bez DPH. Projekt je navíc spolufinancován z evropských dotací, takže jde o finančně odpovědnou investici s dlouhodobým smyslem a konkrétním přínosem pro Pražany.

Vizualizace Dvoreckého mostu – projekt navazuje na odkaz pražských mostů.
Nová páteř pro MHD i tramvajový okruh
Dvorecký most je od začátku v územním plánu navržený jako stavba pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty. Individuální automobilovou dopravu bude nadále zajišťovat nedaleká osmiproudá dálnice na Barrandovském mostě. Po svém dokončení se Dvorecký most stane součástí budoucího tramvajového okruhu, který zásadně zlepší propojení mezi levým a pravým břehem Vltavy.
Už teď je jasné, že most odlehčí přetíženým komunikacím a nabídne férovou alternativu – pohodlný a bezpečný prostor pro pěší i cyklisty a kvalitní spojení MHD.

Vizualizace - most propojuje prvky kubismu a brutalismu
V jaké fázi je stavba?
Most dnes působí opravdu impozantně – nosná konstrukce je kompletně zabetonovaná, předpínací kabely jsou zainjektovány a z obou stran mostu je rozpracována pevná jízdní dráha tramvajové trati.
Na mostě se nyní pracuje na izolacích, přípravě povrchů, montáži kolejových dilatací a odvodnění. Probíhají také terénní úpravy, montáž ocelové lávky na smíchovské straně a dokončovací práce na informačním centru a multifunkční aréně u podolského břehu, kde už je instalována i známá socha Heavy Head Boy od Krištofa Kintery.

Stavba Dvoreckého mostu: hotová konstrukce, probíhají dokončovací práce.
Časový harmonogram
- Podzim 2025: propojení obou břehů, dokončení mostní konstrukce a hrubých prací.
- 1. čtvrtletí 2026: zprovoznění mostu pro MHD, pěší a cyklisty.
- 3. čtvrtletí 2026: dokončení okolních objektů, informačního centra a architektonických děl.
Pokud se neobjeví nečekané komplikace nebo extrémní počasí, slavnostní otevření pro veřejnost plánujeme na začátek března 2026.

Slavnostní otevření chystáme na březen 2026.
Cena stavby
Celková maximální předpokládaná cena díla po dokončení včetně inflace je přibližně 1,5 mld. Kč (bez DPH). V průběhu stavby došlo k navýšení ceny především z důvodu obtížného zakládání v korytě řeky a zvýšení množství výztuže v konstrukci mostu na základě podrobného statického výpočtu. Zároveň usilujeme o získání evropské dotaze ve výši 1090 milionů Kč.

Stavba počítá s celkovými náklady 1,447 mld. Kč bez DPH, z toho 1,09 mld. Kč má pokrýt spolufinancování z fondů EU
Most, který má i umělecký rozměr
Dvorecký most nebude jen dopravní stavbou. Architektonické řešení mostu bylo vybráno na základě mezinárodní architektonické soutěže, jejímž vítězem je architekt Radek Šíma a ATELIER 6. Architektura z bílého betonu odkazuje na kubismus a brutalismus, je inspirovaná dílem Františka Mencla, autora Libeňského mostu. Výtvarný umělec Krištof Kintera pracuje na novém mezinárodním projektu „Light Removes Darkness“. V rámci projektu vznikne na Dvoreckém mostě multifunkční pomyslná kubistická krajina a „botanická zahrada“ pouličního osvětlení. Konstrukci ozdobí několik desítek lamp veřejného osvětlení z celého světa, například Argentiny, Bruselu, Londýna nebo Mexika.

Výtvarník Krištof Kintera promění Dvorecký most v unikátní kubistickou krajinu – „botanickou zahradu“ pouličního osvětlení. Instalace Light Removes Darkness spojí desítky lamp z celého světa, od Londýna po Mexiko.
Chytrá investice do budoucnosti Prahy
Nový Dvorecký most je jednou z nejvýznamnějších investic do moderní infrastruktury a rozvoje Prahy. Propojí Podolí a Smíchov a stane se novou páteří městské hromadné dopravy a součástí tramvajového okruhu. Současně nabídne bezpečný prostor pro pěší i cyklisty. Projekt vzniká i díky evropským dotacím a je ukázkou toho, jak mají vypadat chytré investice do dopravy 21. století: šetrné k životnímu prostředí, pohodlné pro lidi a připravené na budoucnost.

Férová investice do moderní a dostupné Prahy pro lidi a veřejnou dopravu.
Na základě rozhodnutí Místopisné komise hlavního města aktuálně zůstávají dvě možnosti pojmenování mostu, Dvorecký most a most Anežky České. Dlouhodobě podporuji, aby most nesl jméno po významné ženě, protože názvosloví veřejných prostor v Praze je z hlediska vyváženého zastoupení žen a mužů stále výrazně disproporční. Tuto volbu považuji za důstojnou, symbolickou a politicky neutrální, která by mohla vhodně reprezentovat charakter nové pražské dominanty.