Hlavní obsah
Názory a úvahy

Zubařská podpásovka: estetické zákroky ano, akutní ošetření ne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Zdálo se to být běžným příběhem o hledání zubaře, jaký zažil skoro každý z nás. Jen ten konec bych nikomu nepřála.

Článek

Moje paní zubařka odešla do důchodu, a i přestože mě netrápil žádný problém, nechtěla jsem zůstat bez zubaře pro případ, že by se vyskytlo něco akutního. Po obvolání několika zubních ordinací se na mě usmálo štěstí a já dostala termín na vstupní prohlídku. Z moderně vybavené kliniky s několika zubaři, dentální hygienou i recepcí jsem měla výborný pocit.

Po vstupním vyšetření, rentgenu a konzultaci budoucích „záchranných“ zákroků jsme s paní zubařkou dohodly plán, jakým směrem se budou moje příští návštěvy ubírat. Zaměříme se na v podstatě estetické zákroky, kdy vyměníme starší výplně a některé zuby zpevníme polokorunkami. Cenu návštěvy jsme vždy dohodly na té předchozí, aby se předešlo nežádoucímu šoku, protože bílá výplň jednoho zubu stála přesně 3 750 Kč. Takto jsem se objednala asi čtyřikrát během jednoho roku a postupně dle dohody došlo k naplánovaným zákrokům.

První překvapení přišlo, když mi paní zubařka na únorové návštěvě oznámila, že k 1. 4. odchází z kliniky a neví, zda si mě převezmou zbylí zubaři. OK, vzala jsem to na vědomí a počítala s tím, že si najdu nového zubaře, třeba i blíže k domovu.

Co ale čert nechtěl, začátkem března mě tři dny pobolíval zub. Když se to nelepšilo, volala jsem na kliniku, abych se domluvila, kdy můžu jako bolestivá pacientka přijít. I přes dopolední hodiny mi telefon nikdo nebral, tak jsem psala SMS, protože jsem tak běžně potvrzovala objednací termíny. Odpověď jsem dostala následující den ráno:

„Dobrý den, nejste u nás registrovaná a paní doktorka u nás od 1/4 nebude pracovat. Prosím, vyhledejte si nového oš. lékaře. S pozdravem Recepce .........“

Myslím, že v tu chvíli mě snad i zub přestal bolet, jak jsem byla v šoku. Dokola jsem si četla, že nejsem registrovaná. Jak jako nejsem registrovaná? Vždyť jsem tam byla čtyřikrát za rok, nechala jsem tam tisíce. Tak jsem se rozhodla podívat do portálu své zdravotní pojišťovny a skutečně jsem zjistila, že klinika pojišťovně vykázala každou mou předem objednanou návštěvu jako: „Akutní vyšetření a ošetření neregistrovaného pojištěnce - i v rámci pohotovostní služby.“ Za 430,- Kč. A to se vyplatí!

Pozdě bycha honit, marně jsem se snažila vzpomenout na první návštěvu, zda se ještě podepisují nějaké dokumenty spojené s registrací. Vím, že jsem vyplňovala papíry spojené s alergií na léky a sepisovala, jaké zuby a kdy byly ošetřeny. Víc si nedokážu vybavit.

Poučení do budoucna - potvrdit si na první návštěvě, že jsem registrovaným pacientem a že v případě akutního problému budu ošetřena. Tento příběh budiž varováním všem, kdo si myslí, že když pravidelně chodí k zubaři, mají svého zubaře. Jak vidíte, nemusí to tak být.

P.S. - Mé další zkušenosti se zubaři si můžete přečíst v oblíbeném článku:

Foto: Zdeňka z Babic

Komunikace s klinikou

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz