Hlavní obsah
Sport

Fotbalisté Baníku a Slavie předvedli reklamu na fotbal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Žongl / Jan Hejzlar

Musím říct, že zápas Slavia Praha - Baník Ostrava měl všechno. Nechyběly góly, zákroky brankářů, emoce a vše okořenila výborná atmosféra.

Článek

Přesně takové zápasy naše nejvyšší soutěž potřebuje, pokud chce, aby se její obraz v očích veřejnosti zlepšil. Na dvě hodiny jsem úplně zapomněl na to, že mám covid. Jen škoda, že mi celou podívanou pokazil telefonující Jiří Dryák, který mi nahlásil dva góly dopředu.

Baník ukázal zajímavý výkon

Přiznám se, že je mi Baníku až líto, za svůj výkon si bod zasloužil. Nicméně fotbal se na zásluhy nehraje. V dresu domácích bylo několik skvělých individuálních výkonů. Nad všemi čněli David Buchta a Tomáš Rigo. První jmenovaný by se mi moc líbil i ve Slavii, takových fotbalistů v kádru moc není. Co se potom týká mého oblíbence Riga, tak jsem nikdy moc nepochopil, proč tento slovenský reprezentant do 21 let nedostal pořádnou šanci v Edenu. Podobných univerzálů není nikdy dost. Úspěch v Ostravě mu však moc přeju. Navíc nikde není psáno, že se nemůže do Vršovic vrátit.

Rigova oslava? No a?

Objevily se i negativní názory na to, že borec, jenž předtím strávil několik sezon v sešívaném dresu, by neměl slavit branku. Za mě je to nesmysl. Nic přehnaného tam nebylo. Pokud dá hráč gól, tak má zákonitě radost. Kdyby ji neměl, tak na to hřiště ani nemusí lézt. Naopak nesnáším neslavení branek, které mi v řadě případů přijde pokrytecké.

Co k tomu Tanka vedlo?

Začal jsem domácím týmem a ještě v tom budu chvíli pokračovat. Zápas jim totiž do určité míry pokazil Abdullahi Tanko svým vražením do Davida Douděry. To bylo snad poprvé, co to náš křídelník nemusel přifilmovat. Spíš je pro mě otázkou, co k tomuto zkratu Tanka vedlo? Není náhodou v jednáních se Slavií, což by vedlo k jeho velké přemotivovanosti? Těžko říct. Možná se v něm v tu chvíli probudil Tomáš Řepka.

Hororový úvod proti deseti

A teď už k hráčům s nejkrásnějším dresem. Nebudeme si nic nalhávat, výkon zejména dozadu nebyl vůbec optimální. Nejvíc mě však rozhněvalo, jak se tým projevoval po červené kartě Tanka. To vypadalo, jakoby si kluci nadělali do trenek, protože nebyli schopní udržet ani jednoduché míče. Naštěstí po prostřídání už bylo posledních deset minut relativně v klidu.

Únava hrála svou roli

Je však třeba jedním dechem dodat, že v týmu řádí nemoci, což byl v kombinaci s únavou ze zápasu se Servette dost důležitý faktor. I přes to hráči zápas zvládli. Z fyzického pohledu podali špičkový výkon hlavně Conrad Wallem a Václav Jurečka.

Z odpadlíka hrdinou

Dosti rozporuplným výkon podal Aleš Mandous. Já jsem trochu stará škola a vždy prvně oceňuju, že brankář nezavinil gól, a až potom se zajímám o to, zda chytil něco navíc. Tentokrát je to však výjimka. Mandous v zápase předvedl hned tři rozdílové zákroky a dokázal mnohonásobně odčinit svou chybu před druhým gólem. Mnohdy jsem si u jeho zákroků říkal, že to bych nechytil ani já, což už je ukazatel naprosto špičkového zákroku.

Ogbu chyběl

Zápas taky ukázal, jak moc je pro tým klíčový Igoh Ogbu. Nedá se nic dělat, ale bez něj je tým poloviční. Stopeři sice neodehráli špatný zápas, ale nějaké zvíře, které by vyhrávalo souboj za soubojem, tomu prostě chybělo.

Na závěr děkuji všem aktérům utkání za skvělou podívanou a hráčům Slavie za tři body. Z Ostravy se nevozí lehce a tři dny po klíčovém pohárovém klání už vůbec ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz